Gdyby tylko większość z nas pomyślała o tym, czego dowiedziała się ostatnia z nas.
Ta nowa analiza nt Ostatni z nas, część 1 na PC wydaje się, że zidentyfikował problem, który większość graczy znalazła podczas uruchamiania go na platformie. Może cię zaskoczyć, gdy dowiesz się, na czym dokładnie polega problem.
Przejdźmy do sprawy – Ostatni z nas, część 1 zużywa dużo pamięci VRAM GPU. Wykorzystuje aż 12 GB VRAM na ustawieniach Ultra, a gdy nie ma tyle VRAM, prowadzi to do problemów z wydajnością.
Jest to nieodłączne od sposobu programowania gry i nie jest jasne, czy jest to coś, co Naughty Dog i Iron Galaxy mogą naprawić, a może, co ważniejsze, powinni naprawić.
Jak wyjaśniono na kanale YouTube Hardware Unboxed, ankiety Steam wykazały, że większość użytkowników Steam nadal korzysta ze starszych procesorów graficznych zamiast ich aktualizacji. Działa to dobrze w przypadku większości gier dostępnych na Steamie, a nawet w przypadku niektórych nowszych gier.
Jednakże, Ostatni z nas, część 1 nie jest portem oryginału na PlayStation 3. To był remake zbudowany od podstaw z myślą o możliwościach PlayStation 5. Oznacza to, że Naughty Dog maksymalnie rozwinęło grę na sprzęcie PlayStation 5, na ile to możliwe na sprzęcie tej generacji. Dlatego gracze, którzy nie zaktualizowali odpowiednio swoich komputerów, nie są gotowi do uruchomienia tej gry.
Testy Hardware Unboxed przeprowadzone z grą wykazały, że karty graficzne z 8 GB pamięci VRAM nie były w stanie dobrze uruchomić gry na ustawieniach Ultra. Chociaż posiadanie 12 GB pamięci VRAM wydawało się idealne, nawet karty graficzne z 10 GB pamięci VRAM nadal były w stanie zapewnić akceptowalną wydajność przy ustawieniach Ultra, nawet jeśli ledwo.
Na Ultra i z 8 GB VRAM, Ostatni z nas, część 1 wykazywał zacinanie się, problemy z liczbą klatek na sekundę i inne oznaki, które sugerowałyby, że gra po prostu nie została dobrze zaprogramowana. Ale oto zaskakujące rozwiązanie.
Według Hardware Unboxed, po prostu obniżenie jakości grafiki do High sprawia, że Ostatni z nas, część 1 natychmiast dostępne dla wszystkich kart graficznych, nawet tych z tylko 8 GB RAM. Sugeruje się, że większość graczy nie próbowała tego prostego testu, aby gra działała dobrze.
Hardware Unboxed uważa również, że Naughty Dog nie powinno rezygnować z kompatybilności wstecznej, jeśli może popchnąć grę do lepszej wydajności, ponieważ jest bardziej przyszłościowa. Ale nie jest nierozsądne pytanie, czy Naughty Dog może zrobić jedno i drugie.
Oczywiście, kiedy się zakryliśmy Ostatni z nas, część 1Jeśli chodzi o wymagania systemowe, widać, że Naughty Dog nie dostarczyło odpowiednich wskazówek, że ustawienia Ultra wymagają kart, które mają 8 GB VRAM lub więcej. Gracze mogli po prostu założyć, że bez tej wiedzy będzie działać dobrze. Naughty Dog sami mogli przyjąć błędne założenie, że większość gier na PC będzie miała procesory graficzne powyżej 8 GB VRAM dla Ultra, lub być może naprawdę chcieli, aby to działało, ale zaniedbali coś w porcie.
W każdym razie Naughty Dog obiecało rozwiązać te problemy, więc do czasu, gdy czytasz, wprowadzili już zmiany, więc nie byłoby to nawet konieczne. Nadal interesujące jest zastanowienie się, czy gracze naprawdę zaniedbali wykonanie kilku prostych testów, aby sprawdzić, czy ich gra mogłaby działać lepiej za pomocą jednej małej sztuczki.
Jeśli jesteś ciekawy, możesz obejrzeć wideo Hardware Unboxed poniżej.