Sweeney twierdzi, że forma Fortnite wydobędzie branżę z obecnego „złego samopoczucia”.
Tim Sweeney to bez wątpienia jeden z twórców gier wideo, który odniósł największy sukces w historii. Zdumiewające jest to, czego on i Epic Games dokonali w niecałą dekadę Fortnite całkowicie przyćmiewa całą jego karierę dotyczącą przełomowych osiągnięć i osiągnięć, odkąd założył Epic Games w 1989 roku.
Podczas wczorajszego Unreal Fest Seattle 2024 Sweeney przedstawił kilka odważnych uwag wstępnych na temat tego, co myśli Fortnite reprezentuje branżę gier wideo i jego ambicje dotyczące tego, co Epic planuje zrobić w następnej dekadzie.
Krótką przemowę Tima podsumujemy tutaj, ale całą transmisję z Unreal Fest Seattle 2024 możesz obejrzeć także na YouTube. Tim zaczyna od mocnego stwierdzenia:
TRENDY
Plotka: GTA 6 wewnętrznie przełożone na 2026 rok, Jason Schreier nie może potwierdzić ani zaprzeczyć (jeszcze)
Krąży krążąca plotka o Grand Theft Auto 6, której ludzie nie chcą, aby była prawdziwa.
Przeczytaj więcej
„W zeszłe wakacje Fortnite osiągnął 100 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie – to najwyższy wynik w historii – a wszystko to dzieje się w kontekście branży gier, która szybko zmienia się w sposób, który widzieliśmy tylko kilka razy w życiu.
Dla twórców gier jest to zmiana pokoleniowa.”
Tim twierdzi dalej, że gry takie jak Fortnite odnoszą bezprecedensowy sukces, podczas gdy wielkie hity, takie jak Final Fantasy XVI i Marvel's Spider-Man 2, „nie spełniają oczekiwań”, ponieważ trendem w branży jest granie w gry ze znajomymi. Uważa, że jest to przejaw prawa Metcalfe’a.
Według niego jest to „idea, zgodnie z którą wartość sieci, gry lub doświadczenia społecznościowego rośnie proporcjonalnie do liczby znajomych, z którymi możesz się połączyć”.
Następnie Tim opisuje, czego dokonał Epic Fortnite jako „metawersum” i ta wersja metaświata zdecydowanie różni się od tego, co próbują stworzyć właściciele Facebooka, ale on uważa, że to przyszłość gier.
Pozwólcie, że podzielę się z wami tym, co jego zdaniem znajduje się w Fortnite:
„Ale wiesz, kiedy patrzysz na to, co dzieje się w świecie Fortnite, jest to nowe i ekscytujące, a także coś, co nigdy nie miało miejsca na taką skalę w historii rozrywki. Dzięki całkowicie oryginalnej historii, która ewoluuje wraz z oryginalną treścią, a także uczestniczącym wszystkim markom z całego świata, dołączając do muzyków docierających do użytkowników, Disney, Gwiezdne Wojny i inne, które łączą się, aby stworzyć światowej klasy rozrywkę, która stale ewoluuje i jest na żywo .”
Początkowo możemy sobie wyobrazić, że niektórzy z Was, którzy to czytają, dostają mdłości, myśląc o tym, ale musicie utrzymać tę myśl, ponieważ jest ich więcej. Następnie Tim mówi tak:
„Głównym celem firmy Epic na tę dekadę jest pomoc wszystkim programistom w osiągnięciu tego, co my osiągnęliśmy. Naszą strategią jest dzielenie się z Tobą wszystkim, co zbudowaliśmy, abyś mógł robić te same rzeczy”.
I tak, Tim bardziej szczegółowo opisuje, w jaki sposób Epic będzie uczyć innych twórców gier tworzenia własnych gier Fortnite metawersy stylu. Epic wciąż pracuje nad tym, aby więcej osób korzystało z Unreal Engine, nie tylko w grach wideo, ale także w innych dziedzinach. Umożliwiają także tworzenie gier poza Unreal 5, z rozszerzeniem Fortnite redaktor. Edytor ten zostanie ulepszony, aby zapewnić dostęp do szczegółowych szczegółów technicznych, takich jak programistyczne interfejsy API i język skryptowy wersetowy.
Epic planuje następnie połączyć te dwie gałęzie tworzenia gier w celu stworzenia „nowych podstaw programowania rozgrywki, które będą łatwiejsze i znacznie bardziej skalowalne”. Tim opowiada także o współpracy z Metaverse Standards Forum i Kronos Group nad tworzeniem standardów, dzięki którym każdy programista będzie mógł używać ich narzędzi do tworzenia dowolnej gry, na dowolną skalę, i wdrażania jej na dowolnej platformie.
Oczywiście silnik Unreal Engine nie osiągnąłby tego, czym jest dzisiaj, gdyby Tim i ludzie w Epic nie pracowali na takim poziomie ambicji. Jeśli nie do końca osiągną ten pierwotny cel, jesteśmy całkiem pewni, że nadal osiągną pewien poziom sukcesu, który ponownie zmieni branżę.
Ale wyobrażamy sobie, że wszyscy myślicie o tym samym. Nie każdy, kto gra w gry, faktycznie gra Fortnitei jesteśmy pewni, że niektórym z Was się to znudziło Fortnite i już dawno przestałem w to grać. Tim może nie lubić myśleć o tym, jak to zrobić Fortniteze względu na liczbę przekroczonych granic i swój przełomowy sukces, stała się również sama w sobie niszową wyspą.
Chociaż pocieszające jest słuchanie, jak Tim w istocie mówi, że chce dzielić się bogactwem, nie każdemu odniesie sukces Fortnite metaświat. Uważamy, że wielu programistów nie jest nawet zainteresowanych tym pomysłem.
Ta branża jest o wiele większa niż tylko dziesięć gier, które sprzedają się co roku najlepiej, nawet jeśli tak się wydaje, gdy czytasz o niej od analityków i najbardziej wściekłych graczy hardcorowych. Jeśli już, perspektywa goni całą branżę FortniteMetaświat doprowadzi do niezamierzonych konsekwencji.
Ale w tym właśnie tkwi problem tej branży. Ponieważ pogoń za branżą niekoniecznie jest zła dla gier wideo, w rzeczywistości jest to struktura, na której zbudowano tę branżę. Aby jednak osiągnąć długoterminowy sukces, programiści i producenci gier muszą dokonać właściwych wyborów, kiedy podążać za trendami, a kiedy próbować tworzyć własne, kiedy je wykorzystać, a kiedy się wycofać.
Ambicje Epic Games mogą zatem zostać mocno uderzone w zimną rzeczywistość lub okazać się możliwe, że umożliwią dalszy etap całej branży. Ciekawie będzie zobaczyć, ile firm pójdzie w ślady Epic i zakończy się tonięciem lub pływaniem.
W każdym razie poniżej możesz obejrzeć przemówienie Tima i resztę Unreal Fest Seattle 2024.