Xbox 360 był miejscem, w którym Todd i jego studio osiągnęli sukces.
Todd Howard nakręcił nowy film z Wired, aby opowiedzieć o swojej karierze, mecz po meczu.
Warto obejrzeć cały film. Na potrzeby tego artykułu omówimy gry, które firma stworzyła od szóstej generacji konsol i nowszych. Są to gry, które współcześni gracze znają najbardziej i które są dla nas najbardziej istotne do dziś.
Najnowsza gra Bethesdy to oczywiście Pole Gwiazd. Howard wyjaśnił, że jest to najbardziej ambitna gra, jaką stworzył w swojej karierze 20+. Może nie jest to oczywiste na pierwszy rzut oka, ale Bethesda zbudowała wiele różnych warstw systemów, czego nie zrobiono wcześniej w innych grach.
Obok to jest Fallouta 76, które Howard dyplomatycznie stwierdza, że miało swoje problemy. Jednak szybko zauważył, że dzięki ciągłemu rozwojowi i opiniom fanów stała się ona jedną z ich gier odnoszących największe sukcesy. Nawet jeśli grają w nią tylko zagorzali fani, nadal jest to punkt orientacyjny.
CZYTAJ TAKŻE Ujawniono nowe gry w ramach subskrypcji Xbox Game Pass na listopad
Oczywiście, Fallouta 76 istniał jako swego rodzaju reakcja na Fallout 4, jedyna gra stworzona od podstaw na konsole ósmej generacji. I Fallout 4 być może podążało za trendem strzelanek akcji, ale nadal opierało się na systemach RPG Bethesdy, a także systemach rzemiosła/kreacji.
Gra, z której według Howarda są najbardziej znani, to gra The Elder Scrolls Skyrim. Howard wyraża swoje przekonanie, że jego studio „strzeliło na wszystkie cylindry”, ale zauważa też, że stanowił już 100-osobowy zespół. Podobnie jak wiele innych firm, Bethesda odczuła potrzebę znacznego zwiększenia produkcji szóstej generacji konsol (PlayStation 3, Xbox 360) i od tego czasu potrzeba tego stale rośnie.
CZYTAJ TAKŻE Overkill’s The Walking Dead nie może zostać ponownie wydany ze względu na Skybound
A przed Skyrimem były PlayStation 3 i Xbox 360 Fallout 3. Todd podzielał niepewność związaną z przejęciem przez Bethesdę pierwotnie gry RPG w zachodnim stylu, która była bardzo ściśle zgodna z papierowymi zasadami GURPS, w strzelankę z otwartym światem. Ale Todd zauważył również, że byli w stanie stworzyć Fallouta 3, ponieważ w tym momencie zapoznali się już z szóstą generacją konsoli.
A powodem, dla którego zapoznali się z szóstą generacją konsoli, jest to, że The Elder Scrolls IV: Oblivion. W tym momencie PlayStation 3 i Xbox 360 nie zostały jeszcze wydane, więc Bethesda opracowała tę grę jako jedną z pierwszych gier tej generacji.
Jak wskazuje Todd, było to najtrudniejsze środowisko do tworzenia gier. Cele dotyczące sprzętu mogły się zmieniać w dowolnym momencie, więc mogli jedynie snuć domysły na temat tego, co będzie dla nich dostępne. Mieli jednak szczęście, że nadal mieli zespół, który stworzył The Elder Scrolls III: Morrowind. Oznaczało to, że zespół znał się nawzajem i wiedział, co może zrobić, dzięki czemu mogli wspólnie poznać technologię i nową konsolę.
CZYTAJ TAKŻE 90 najlepszych gier dla pojedynczego gracza, w które warto zagrać w 2023 r
Todd twierdzi, że po raz pierwszy pracowali z modułami cieniującymi piksele The Elder Scrolls IV: Oblivioni, jak stwierdził, „ponownie znacząco zmienił technologię”. W tym miejscu Todd opowiada historię Bethesdy, która urządziła sobie imprezę, gdy powiedziano jej, że Microsoft podwoi ilość dostępnej pamięci na konsoli Xbox 360.
Poniżej możesz obejrzeć film Todda i cofnąć się do początków jego kariery. Na boku nakręciliśmy film dlaczego The Elder Scrolls IV: Oblivion dla nas było tak wielką sprawą. Możesz obejrzeć ten film tutaj.
Powiązany