Ostatecznie wszystko sprowadza się do tego, czy zdobędziesz programistę, czy nie.
Todd Howard w szczegółowy sposób odniósł się do krytycznej reakcji na Pole Gwiazd.
Todd udzielił niedawno wywiadu Gregowi Millerowi w jednym z odcinków podcastu Kinda Funny na YouTube. Greg wspomniał, że recenzje gry były mieszane, ale także wspomniał, że było to rozczarowaniem, biorąc pod uwagę ogromną machinę marketingową, którą uruchomiono w związku z pierwszym od lat oryginalnym tytułem Bethesda Game Studios.
Zapisaliśmy odpowiedź Todda, więc możesz ją przeczytać pod tym artykułem, ale tutaj podsumujemy, co naszym zdaniem było najistotniejsze.
Po pierwsze, Todd ujawnił, że przed recenzjami i opiniami fanów Bethesda priorytetowo traktuje stabilność gry i wydajność techniczną. Następnie sprawdzają liczbę graczy grających w grę. Oczywiście w przeszłości liczbę graczy można było policzyć na podstawie liczby sprzedanych egzemplarzy gry, ale w przypadku Game Pass gracze muszą brać pod uwagę inne wskaźniki, a Game Pass stanowił ogromną część Pole Gwiazdnumery graczy.
Jeśli chodzi o recenzje, Todd dał jasno do zrozumienia, że nie patrzył na metawyniki, widział, że większość recenzji gry pochodzi z lat 90. rok 2023 obfitował w hity AAA.
Jeśli chodzi o to, co powiedzieli fani, Todd wskazał na jedną konkretną krytykę: fani tak mówią Pole Gwiazd nie radziła sobie tak dobrze, jak inne gry Bethesdy. Todd bronił ich wyborów, wskazując, że Bethesda chce, aby każdy tytuł był czymś odrębnym, i dokonali wyborów, aby stworzyć grę science fiction taką, jaką przewidziało studio.
CZYTAJ TAKŻE Oficjalny edytor modów do Wiedźmina 3 jest już dostępny do testów
Todd podzielił się także tym, co zmieniają i naprawiają, w tym opcjami wyświetlania na Xbox Series X, a także zmianami w rozgrywce. Todd stwierdził, że wprowadzenie tych zmian zajmie trochę czasu, ale zobowiązuje się do ulepszenia gry.
Z pewnością łatwo było dać się wciągnąć w dyskusję Pole Gwiazd, który trwał kilka miesięcy. Wygląda jednak na to, że tylko nieliczni fani pamiętali, że taka właśnie jest Bethesda. Zawsze są fani, którym nie podobają się zmiany, jakie wprowadzają z meczu na mecz, i zawsze spotykają się ze sceptykami, którym po prostu nie podobają się ich gry.
Jeśli spodziewałeś się, że Todd wyrazi w związku z tą dyskusją coś w rodzaju żalu lub smutku, to go tam nie było. Jasne jest, że Bethesda nie postrzega siebie w tych samych kategoriach, w jakich widzą je inne studia gier AAA, a może ich fani. Bethesda wie, że stworzyła dobrą grę i że odniosła sukces. Nie chcieli wierzyć inaczej, kiedy spojrzeli na sprawę z szerszej perspektywy.
Dla Bethesdy jest to ważne Pole Gwiazd osiąga wskaźniki sukcesu określone przez firmę Microsoft Gaming dla swoich produktów. Możemy spodziewać się poprawy Pole Gwiazd w przyszłości, ale na obecnym etapie Bethesda postrzega swój najnowszy tytuł jako zwycięski.
CZYTAJ TAKŻE EA podobno wstrzymuje remake Dead Space 2 ze względu na słabą sprzedaż
Poniżej możesz przeczytać odpowiedź Todda, zredagowaną dla przejrzystości:
„Numer jeden, którym zawsze się interesujemy, to jak radzi sobie gra? Jaki jest nasz poziom błędów, jaki jest nasz wskaźnik awarii?
Po pierwsze, byliśmy zachwyceni rzeczywistymi danymi, które otrzymujemy i tym, jak gra radziła sobie na poziomie technicznym. To zawsze jest najważniejsze po stronie deweloperów.
Po drugie, była liczba graczy. W pewnym sensie ustanowiliśmy rekord liczby graczy, których mieliśmy w meczu. Oczywiście Game Pass jest tego częścią.
Ale zobaczyć, ile osób gra i coś w tym stylu, OK. W chwili premiery mieliśmy więcej graczy niż kiedykolwiek w naszej karierze, a gra radzi sobie naprawdę dobrze. To dla nas naprawdę radosny moment, szczególnie po tym, jak długo trwała gra.
Jeśli chodzi o recenzję – już przez to przechodziliśmy, więc nie jest to dla nas nowość – nowością jest nowe IP, więc wiadomo, że będziemy robić pewne rzeczy inaczej niż robiliśmy to wcześniej . I oczywiście byli ludzie, którzy kochali tę grę, i tacy, którym podobała się mniej, zarówno po stronie recenzji. Myślę, że większość naszych recenzji pochodzi z lat 90-tych.
Co, spójrz, jest świetne. Nie chcę nigdy znaleźć się w świecie, w którym nie byłoby to najlepsze miejsce pod względem krytycznego odbioru. Szczególnie w roku, w którym wychodzi tak wiele niesamowitych gier.
CZYTAJ TAKŻE Spotkanie Netease-Blizzard może oznaczać powrót Blizzarda do Chin
Ale oczywiście spójrz, widzimy informację zwrotną. Widzimy, że wielu graczy mówi:
„Tego właśnie oczekuję od gry Bethesdy, czyli eksploracji świata w określony sposób, a Starfield mi tego nie dał. Wolę sposób, w jaki zostało to zrobione w Falloucie lub Elder Scrolls.”
Całkowicie zrozumiałe, prawda? Jeśli chodzi o, hej, to jest inne doświadczenie. I naprawdę myślę, że dla nas, szczególnie dla mnie, wkraczających w grę science fiction, chciałbym móc wylądować na wszystkich planetach. Chcę, żeby gra powiedziała nam „tak”.
Świadomość, że te treści będą się różnić od tych, które widzieliśmy w przeszłości podczas eksploracji krajobrazu. I to niektóre z kompromisów, na które się zdecydujemy, aby zrobić to, co naszym zdaniem sprawi, że taka gra science fiction, oparta na tego rodzaju fikcji i rzeczywistości, stanie się tym, czym powinna.
Wiesz, każda franczyza powinna być czymś odrębnym. Oczywiście są obszary, które, no wiesz, mapy lub inne rzeczy, opcje rozgrywki, które dodajemy. Inne tryby wyświetlania na konsoli, o które prosili ludzie.
Chcemy zrobić to wszystko. Zajmie to trochę czasu, ale jesteśmy podekscytowani możliwością udostępnienia materiału.”
Powiązany