Gdybyś znał historię Larian Studios za kulisami, być może też im kibicowałeś.
Todd Howard ma kilka ciekawych i wyjaśniających rzeczy do powiedzenia na temat ubiegłorocznej konsensusu Gry Roku, firmy Larian Studios Wrota Baldura 3.
Todd udzielił wywiadu serwisowi Kinda Funny Games, gdy ich dyrektor generalny, Greg Miller, zapytał go o opinię na temat tytułu. Baldur's Gate 3 wyłonił się z wysokiego stosu tetromino, potężnych gier AAA z 2023 roku. Ten stos zawierał pewne hity, takie jak Legenda Zeldy: Łzy Królestwa, Alana Wake’a 2, Marvel's Spider-Man 2, Super Mario Wonderi własność Bethesdy Pole Gwiazd.
Cóż, nie dziw się temu, ale Todd odpowiedział jak dorosły. Był także bardzo łaskawy w związku z sukcesem Lariana. Powiedział:
„Zasługujesz na to, świetne studio. Od dłuższego czasu wykonują świetną robotę.
Są ludzie w branży, którzy patrzą na nich i mówią: „Och, spójrzcie na ten sukces z dnia na dzień”. Czy grałeś w ich poprzednie gry?
CZYTAJ TAKŻE Ujawniono szczegóły sesji testowej serwera XDefiant na ten weekend
Myślę, że wykonali niesamowitą robotę, dostarczając produkt. Ale to, jak podchodzą do swojej pracy i jak o niej mówią, jako studio, uważam za fantastyczne”.
Następnie Greg zapytał go, czy czerpie pomysły i inspiracje Wrota Baldura 3, ponieważ z odpowiedzi Todda jasno wynika, że sam w to grał. Todd jest w tej kwestii nieco bardziej powściągliwy, ale być może powinniśmy się od niego tego spodziewać. Powiedział:
„Wiesz, myślę, że patrzymy na wszystkie mecze. Nie chcę tego szczególnie wskazywać. Jesteśmy dużymi graczami, widzimy rzeczy we wszystkich meczach. Mówimy, że tak naprawdę jest to lepszy sposób na zrobienie czegoś, co próbujemy zrobić.
Nie chcę teraz podawać szczegółów, ale powiedziałbym, że w całym spektrum gier to, jak podchodzimy do gier i rzeczy, które lubimy, widać, jak to wpływa na gry, nad którymi obecnie pracujemy, poprawki i rzeczy, które robimy w naszych własnych grach.”
CZYTAJ TAKŻE Call of Duty Modern Warfare III Sezon 3 Reaktywacja zawiera kilka szalonych skórek i mnóstwo zabawy
Więc jeśli miałeś nadzieję, że Todd wyrazi coś nawet bliskiego powrotowi do starego stylu gier RPG Opad I Fallout 2Todd tego nie zrobił. Jeśli się nad tym zastanowić, jest to bardzo podobne do tego, co powiedziałby pracownik Nintendo, gdy zapytano go o inspirację z innych gier.
Niektórzy ludzie uważają to za oznakę tego, że nie chcą doceniać innych firm zajmujących się grami, ale jest tu czynnik, który jest unikalny dla gier wideo. Pomysły na gry wideo, takie jak system Nemesis firmy Monolith, mogą być dosłownie chronione prawami autorskimi i znakami towarowymi, i dosłownie to zrobiło WB Games. W ten sposób nawet studia, które potrafią samodzielnie replikować system, nie będą mogły tego zrobić, chyba że zadają sobie trud dostosowania przepisów prawa własności intelektualnej do stworzenia zasadniczo innego rodzaju systemu gier.
CZYTAJ TAKŻE Kolejna gra LEGO w ramach Game Pass i nie tylko
Może więc, niestety, takie rzeczy nadal sprawiają, że programiści powściągliwie mówią o swojej pracy w ogóle. Można jednak bezpiecznie założyć, że Todd i Bethesda darzą Larian Studios dużą miłością. A jeśli znasz ich historię sukcesów i porażek, nawet jeśli nie grałeś w żadną z ich gier, być może też im kibicujesz. Wszyscy powinniśmy się cieszyć, że Larian odniósł ten sukces i mamy nadzieję, że w przyszłości będą nadal pracować z najlepszą wydajnością.
Powiązany