Fraza „Narracyjne LEGO” prześladuje nas od lat.
Po pracy nad legendarnym BioShock serii, Ken Levine rozpoczął Ghost Story Games, rebranding Irrational Games pod Take-Two Interactive. Po latach milczenia w studiu sytuacja uległa zmianie podczas gali Game Awards 2022, kiedy Levine ogłosił tę decyzję Judasznarracyjna strzelanka pierwszoosobowa dla jednego gracza w kosmosie.
Niewiele więcej można było zobaczyć aż do niedawnego State of Play firmy Sony, kiedy ujawniono nowy zwiastun gry. Jednak w nowym wywiadzie dla IGN Levine w końcu podaje więcej szczegółów na temat tego dziwacznego – i trochę BioShock-sąsiedni – tytuł. Na szczęście wyjaśnia też, co miał na myśli, mówiąc, że chce stworzyć „narracyjną grę LEGO”, co wypowiedział podczas przemówienia podczas GDC w 2014 roku.
„Przyjmując metaforę LEGO, zaczęliśmy się zastanawiać, czy moglibyśmy użyć ręcznie wykonanych elementów, które nie są ogromnymi całymi poziomami, ale elementami podrzędnymi, takimi jak wersety mowy, dzieła sztuki, tekstury, mapy, spotkania, łupy, a nawet układ całe doświadczenie i ułóż je z modułowych kawałków, a następnie ucz gry” – wyjaśnił Levine.
CZYTAJ TAKŻE Potwierdzono, że pięć gier na PS5 w ramach usługi Live zostało anulowanych
„Nazywamy to pseudoproceduralnym, ponieważ tak nie jest Minecrafta gdzie wszystko jest generowane na podstawie zestawu czystej heurystyki matematycznej. Budujesz wszystkie te mniejsze elementy w grze, a następnie uczysz grę, jak zasadniczo tworzyć dobre poziomy i dobrą historię, a co najważniejsze, reagować na to, co robisz.
W Judas gracze wcielą się w młodą kobietę na pokładzie statku kosmicznego wielkości miasta zwanego Mayflower. Za każdym razem, gdy umrzesz, będziesz mógł „przedrukować” siebie, a decyzje, które podejmiesz, drastycznie zmienią historię.
CZYTAJ TAKŻE Persona 3 Reload: Przewodnik po bossach Hierophant
Krótkie streszczenie opublikowane na oficjalnej stronie Ghost Story Games brzmi:
„Rozpadający się statek kosmiczny. Desperacki plan ucieczki.
Jesteś tajemniczym i niespokojnym Judaszem. Twoją jedyną nadzieją na przetrwanie jest zawarcie lub zerwanie sojuszy z najgorszymi wrogami. Czy będziecie współpracować, aby naprawić to, co zepsuliście, czy też zostawicie to, aby spłonęło?”
Powiązany