Obsidian i Microsoft mają dość długą historię, więc naprawdę jest dla nich czymś, o czym mogą rozmawiać w tajemnicy.
Twórcy Obsidian podzielili się kilkoma interesującymi odczuciami po zamknięciu Tango Gameworks.
Krótko mówiąc, w zeszłym miesiącu Microsoft ujawnił, że Zenimax ma zamiar zamknąć cztery swoje studia z powodu konsolidacji. Dotyczyło to Tango Gameworks, ale także Arkane Austin, Alpha Dog Games i Roundhouse Games. Nastąpiło to po zwolnieniach w Activision i Blizzard po ich przejęciu przez Microsoft w zeszłym roku.
To podsumowuje paskudną liczbę zwolnień w Microsoft, co naprawdę zepsuło bardzo dobrze przyjęte wydarzenie Xbox Games Showcase, które miało miejsce kilka tygodni później. Fani są szczególnie przywiązani do Tango Gameworks, jako twórców popularnych i nagradzanych gier Pośpiech Hi-Fi.
Przypominamy jednak naszym czytelnikom, że twórcy mniej popularnych, a nawet źle przyjętych gier zasługują na uwagę, gdy i oni stracą pracę. I oczywiście było to zjawisko ogólnobranżowe, które może jeszcze się nie zakończyć.
Co zaskakujące, Obsidian został zapytany o zamknięcie Tango Gameworks, gdy było ono zajęte promocją swojego kolejnego projektu, teraz bardziej spektakularnego wizualnie Notoryczny. Trzeba przyznać, że dyrektor gry Carrie Patel i dyrektor artystyczny Matt Hansen nie wahali się podzielić swoimi wrażeniami z serwisem Eurogamer.
CZYTAJ TAKŻE Call of Duty: Black Ops 6 zostało oficjalnie zapowiedziane
Patel podzielił się smutnymi, ale i pewnymi uczuciami. Powiedziała:
„Jako programista – i jako gracz – zawsze jest to smutne i zawsze przygnębiające, gdy studia są zamykane, a deweloperzy tracą pracę… Naprawdę mam nadzieję, że wszyscy ci ludzie staną na nogi, ponieważ wiem, że nasza branża jest lepsza, gdy są w tym zatrudnieni.
Jeśli chodzi o mnie i to, jak patrzę na pewne sprawy, to myślę przede wszystkim: nie wierzę w życie w strachu. Zwłaszcza jeśli musisz inwestować w proces twórczy – musisz inwestować w to, co robisz i musisz w to wierzyć. Mam też silne poczucie bezpieczeństwa, będąc częścią Obsidianu i, wiesz, będąc częścią studia, które przez prawie 15, 20 lat odnosiło sukcesy jako niezależny deweloper.
CZYTAJ TAKŻE Mortal Kombat 1 doda Homelandera do listy gier w czerwcu
Następnie Hansen podzielił się kilkoma otrzeźwiającymi myślami:
„To bardzo złożone decyzje, za którymi kryje się wiele niuansów, ponieważ stanowią one wyzwanie dla decyzji, które czasami trzeba podjąć, więc wcale nie uważam tego za krępujące twórczo. Czuję głębokie wsparcie, zarówno wewnętrznie po stronie deweloperów, jak i wśród fanów, ale także ze strony Microsoftu”. Sytuacja była „niefortunna” – dodał – „ale jednocześnie się nie boję”.
Patel wrócił, aby powiązać to z historią Obsidianu:
„Jak powiedział Matt, otrzymaliśmy niewiarygodnie dobre wsparcie ze strony firmy Microsoft. Od samego początku na czele studia stoi także Feargus Urquhart. A wcześniej, kiedy było to Black Isle Studios. Zna się na grach, kocha gry i odniósł niesamowity sukces, przeprowadzając Obsidian przez wszystkie jego różne wersje. I jeszcze raz chcę podkreślić, że kierownictwo Microsoftu i Xbox również niesamowicie wspierało to, co robimy, jak tworzymy gry i [are] jest z nami bardzo komunikatywny.”
CZYTAJ TAKŻE Premiera nowej gry Marvela wkrótce będzie dla wielu niegrywalna
Bardzo interesujące jest słuchanie historii Obsidianu. Studio przeszło wiele wzlotów i upadków, a także cykle zatrudniania i zwalniania, aby odpowiednio zwiększyć i zmniejszyć skalę. Tak naprawdę prawie dziesięć lat temu wciąż niezależny Obsidian tworzył grę na konsolę Xbox o nazwie Krainy burzy. Kiedy Microsoft odwołał projekt, Feargus również musiał zwolnić ludzi w studiu.
Może więc zaskoczyć Cię fakt, że Obsidian okazał się optymistą w sprawie przejęcia ich przez Microsoft i od tego czasu odnowili współpracę z Feargusem. Ale w środowisku zawodowym ludzie nie robią interesów i nie odnoszą sukcesów, nosząc urazy i ogólną nieufność do wszystkich wokół siebie. Notoryczny okazuje się grą, która może uczynić Obsidian głównym graczem na konsoli Xbox, a także w całej branży.
Powiązany