To trudny, ale przewidywalny wybór dla Ubisoftu przeżywającego kryzys.
Ubisoft ogłosił, że zamyka działalność XDNiepokorny.
Ogłoszono Ubisoft XDNiepokorny jako strzelanka wojskowa, której tematem przewodnim są skrzyżowania różnych adresów IP Ubisoft w 2021 roku. Po miesiącach prywatnych i publicznych testów gra została wydana 21 maja 2024 roku.
Premiera była rekordowa dla firmy Ubisoft, która pozwoliła zdobyć pierwszy milion unikalnych graczy w ciągu 2,5 godziny i 3 miliony unikalnych graczy w 48 godzin. Do czerwca zgromadzili 11 milionów graczy.
Ale XDNiepokorny w kolejnych miesiącach nie udało się utrzymać bazy graczy, co wywołało niepokojące plotki, jakoby Ubisoft już planował zamknięcie gry. Po raz pierwszy pisaliśmy o takich plotkach w sierpniu zeszłego roku, a zwłaszcza o Ubisoft XDNiepokornyreżyser Mark Rubin wielokrotnie zaprzeczał tym plotkom.
Dzisiaj konto XDefiant udostępniło tę wiadomość:
„Drodzy Gracze,
Ważna wiadomość: XDEFIANT ZACHODNIE!
Dziękuję za niesamowite wsparcie i poświęcenie dla XDEFIANT. Z przykrością informujemy, że rozpoczynamy proces wygaśnięcia usług już dziś, 3 grudnia 2024 r.
W rezultacie nowe pliki do pobrania, rejestracje graczy i zakupy nie będą już dostępne.
Sezon 3 nadal będzie dostępny. Serwery pozostaną aktywne, a w grę będzie można w pełni grać do 3 czerwca 2025 roku.”
Mark Rubin również udostępnił osobistą wiadomość. Skupimy się na tym fragmencie:
„Oczywiście jestem załamany, że muszę pisać ten post. Tak, ta gra jest moją osobistą pasją od lat i tak, wiem, że nie wszystkie wyzwania prowadzą do zwycięstwa, ale chcę też wyrazić uznanie wszystkim twórcom, na których wpływa to zamknięcie. Każdy z nich jest prawdziwą osobą, która ma inne życie niż nasze i wszyscy włożyli wiele swojej pasji w tworzenie tej gry.
Mam nadzieję, że będą dumni z tego, co osiągnęli. Wiem, że zawsze będę dumny i wdzięczny, że mogłem pracować z tak wspaniałym zespołem! Zespół, który naprawdę uderzył powyżej swojej kategorii wagowej.
Rubin pochwalił się także sposobem, w jaki przedstawił grę firmie Ubisoft. Starali się, aby gra była darmowa, z klimatem arkadowym i celowo usunęli dobieranie graczy oparte na umiejętnościach.
Zakończył swoje oświadczenie stwierdzeniem, że ma nadzieję, że twórcy i fani wyciągną z tego wartość ciągłej komunikacji między obiema stronami w celu ulepszenia gry.
To jedna z kluczowych decyzji, jakie podjął Ubisoft w czasie, gdy cała firma znajduje się w kryzysie. Niezależnie od zalet tej gry i tego, czy Ubisoft mógł sprawić, że odniesie sukces w czasach, gdy odnosił jeszcze większe sukcesy, wydaje się, że wycofują się, ponieważ muszą zabezpieczyć swoje zakłady pomiędzy zobowiązaniami, których muszą dotrzymać, a projektami mają większe szanse na sukces.
Ubisoft jest w pełni właścicielem XDNiepokorny i wszystkie wynikające z niej franchisingi w taki sam sposób, w jaki był ich właścicielem Prince of Persia: Zaginiona korona. Banici z Gwiezdnych Wojen, Awatar: Granice PandoryI Czaszka i kości wszyscy mają inne strony, które pociągają Ubisoft do odpowiedzialności za sukces tych tytułów.
Nawet gdyby te plotki nie krążyły, łatwo było przewidzieć, że Ubisoft utnie XDNiepokorny. Na razie nie jest jasne, czy okaże się to słuszną decyzją, ale zobaczymy z czasem.