Jest wielu graczy, którzy już subskrybują gry, ale nie jest to jeszcze całkowicie znormalizowane.
Firma Ubisoft ujawniła, że jest zainteresowana zachęceniem większej liczby osób do subskrybowania Ubisoft +. Może cię zaskoczyć, gdy dowiesz się, jak dobrze rozumieją, z czym mają do czynienia.
Jak udostępnił Video Games Chronicle, dyrektor ds. subskrypcji w Ubisoft, Philippe Tremblay, ujawnił w wywiadzie, że rozumie, że gracze nadal wolą kupować swoje gry i dlaczego.
„Jedną z rzeczy, które zaobserwowaliśmy, jest to, że gracze są przyzwyczajeni, trochę jak DVD, do posiadania swoich gier i posiadania ich. To jest zmiana konsumencka, która musi nastąpić. Poczuli się komfortowo, nie posiadając swojej kolekcji płyt CD ani kolekcji DVD. To transformacja, która zachodziła nieco wolniej.”
Oczywiście Tremblay ma tu na myśli fakt, że w miarę jak usługi przesyłania strumieniowego, takie jak Netflix i Hulu, stały się coraz bardziej popularne, konsumenci przyzwyczaili się do subskrybowania strumieniowego przesyłania programów i filmów, zamiast do ich posiadania. Możemy rozmawiać o problemach związanych z tym argumentem, ale wróćmy do tego, co ma do powiedzenia Tremblay.
CZYTAJ TAKŻE Hi-Fi Rush otrzymuje ocenę na Switchu, PS4, Xbox One, a nawet w Arcade i na urządzeniach mobilnych
Tremblay nie postrzega Ubisoftu jako wymuszania zmiany zachowań konsumentów, ale jako ich normalizację poprzez uczynienie ich bardziej przyjemnymi. Ponownie cytując Tremblaya:
„Chodzi o to, aby nie zmuszać użytkowników do wybierania tej czy innej ścieżki. Oferujemy zakup, oferujemy abonament i to preferencje gracza są tu istotne. Widzimy, że niektórzy ludzie, którzy kupują, decydują się teraz na subskrypcję, ale to wszystko działa”.
Tremblay ma mocny argument za subskrypcjami gier. O ile jest to warte, jest to dokładnie ten sam argument, który skłonił graczy do wykupienia teraz subskrypcji Game Pass i PlayStation Plus. Oto, co mówi Tremblay:
„W miarę jak gracze oswoją się z tym aspektem… nie tracisz swoich postępów. Jeśli wznowisz grę w innym momencie, plik postępu nadal tam będzie. To nie zostało usunięte. Nie tracisz tego, co zbudowałeś w grze, ani swojego zaangażowania w grę. Chodzi więc o to, aby czuć się komfortowo, nie będąc właścicielem swojej gry.
CZYTAJ TAKŻE Hideki Kamiya żartuje, że chce pracować w 2024 r. (w ramach możliwego zakazu konkurencji)
Mam jeszcze dwa pudełka DVD. Zdecydowanie rozumiem punkt widzenia graczy. Ale kiedy ludzie przyjmą ten model, zobaczą, że te gry będą istnieć, usługa będzie kontynuowana i będziesz mógł uzyskać do nich dostęp, kiedy tylko będziesz miał na to ochotę. To uspokajające.
Streaming to także coś, co naprawdę dobrze sprawdza się w przypadku subskrypcji. Dzięki temu płacisz wtedy, kiedy tego potrzebujesz, zamiast płacić cały czas”.
Zatem kontrargumentem dla porównania z branżą strumieniowego przesyłania multimediów, taką jak Netflix i Hulu, jest to, że te same usługi mają obecnie trudności z utrzymaniem wzrostu. Ale spójrz, jeśli się nad tym zastanowić, ta część porównania nie jest trafna.
CZYTAJ TAKŻE Genshin Impact: Mistsplitter Reforged Przewodnik Wzniesienia
Podczas gdy Netflix i jego liczni konkurenci odnotowali niewielkie, ale pewne spadki liczby subskrypcji, zarówno PlayStation Plus, jak i Game Pass odnotowały solidne liczby subskrypcji. Tremblay twierdzi, że sam Ubisoft Plus miał swój najbardziej udany miesiąc w swojej historii właśnie w październiku 2023 r.
Porównanie Tremblaya sprawdza się tylko wtedy, gdy mówimy o zmianie nastawienia, która jest konieczna, aby więcej graczy subskrybowało gry, zamiast kupować je na własność. A w branży, w której wielu graczy jest skłonnych wydawać swoje ciężko zarobione pieniądze na mobilne mikrotransakcje w grach, które mogą w każdej chwili zostać wycofane, nie jest to tak naciągane, jak się wydaje.
Ale z drugiej strony branża zawsze wiedziała, że jej klienci są skłonni wydać duże pieniądze, jeśli zostaną wystarczająco zachwiani. Ich walka polega teraz na sprzedaniu pomysłu subskrypcji większej liczbie z nich.
Powiązany