Mamy nadzieję, że zbliżamy się do końca tego cyklu.
Ubisoft zwolnił 45 osób ze swoich studiów w USA, w tym Red Storm Entertainment.
Jak donosi Bloomberg, zwolnienia te miały miejsce w Ubisoft San Francisco, a także w Red Storm. Rzecznik Ubisoftu powiedział, że „podjęto trudną, ale konieczną decyzję, aby dostosować organizacje tych studiów do ich przyszłych celów biznesowych i rozwojowych”.
Game Developer dodaje, że w kwietniu ubiegłego roku Ubisoft również przeprowadził zwolnienia w działach wydawniczych na całym świecie i że od 2022 roku firma zwolniła już 1700 pracowników.
Red Storm Entertainment było i jest oryginalnym studiem, które stworzyło Tom Clancy gry wideo. Jak można sobie wyobrazić, firma wzięła swoją nazwę od powieści Clancy'ego Red Storm Rising. Zaczęli produkować Tom Clancy gry wideo w 1997 roku z Polityka Toma Clancy'egoi pomiędzy wydaniem Tom Clancy's Rainbow Six: Rogue Spear I Tom Clancy: Ghost ReconW 2000 roku firma została przejęta przez Ubisoft.
PRZECZYTAJ TAKŻE Marvel Rivals ogłasza dwie nowe postacie w zamkniętej becie
Ostatnio pracowali nad Tom Clancy's The Division: Heartlanddarmowa strzelanka wieloosobowa PvPvE z elementami przetrwania. Tytuł ten został zapowiedziany w 2021 r. i ostatecznie anulowany dopiero w maju ubiegłego roku.
Pojawiły się plotki, że wystąpiły problemy z rozwojem Tom Clancy's The Division: Heartland za kulisami. Co prawda, ktokolwiek miał informacje, nie dzielił się nimi zbyt wiele. Miesiąc przed anulowaniem krążyły plotki, że program nie został jeszcze anulowany, ale wprowadzono znaczące zmiany.
Firma Ubisoft wyjaśniła, ogłaszając anulowanie, że przeniesie nacisk na XDNiepokorny I Tom Clancy's Rainbow Six SiegeOd tego czasu Ubisoft ogłosił nową subskrypcję członkowską dla Tom Clancy's Rainbow Six Siegeco poszło tak dobrze, jak można się domyślić.
PRZECZYTAJ TAKŻE 13 najlepszych NOWYCH gier typu Dungeon Crawler w 2024 roku
Z drugiej strony Ubisoft poinformował inwestorów w swojej ostatniej telekonferencji na temat wyników finansowych, że XDNiepokorny miał obiecujący początek. Trudno powiedzieć, że Ubisoft zdecydowanie podjął właściwe decyzje, ale można sobie wyobrazić, że Ubisoft dostał zimnych stóp, inwestując zbyt dużo w zbyt wiele gier typu live-service w tym samym czasie.
My, gracze, nie możemy tak naprawdę powiedzieć, co Ubisoft powinien lub czego nie powinien robić, nawet jeśli myślimy, że tak jest. Ubisoft cytował Czaszka i kości jako jedną z niewielu gier-usług, która cieszyła się tak dużym powodzeniem, że postanowili udostępnić ją na platformie Steam.
Ale możemy z całą pewnością powiedzieć, że Ubisoft, podobnie jak wszystkie inne firmy produkujące gry wideo AAA, dokonały bardzo złych wyborów, inwestując w usługę na żywo, tuż gdy pandemia weszła w fazę blokady. Niektóre firmy najwyraźniej myślały, że zyski z blokady będą rosły, gdy ludzie znów będą mogli wychodzić z domów. To właśnie za te złe wybory branża drogo zapłaciła.
PRZECZYTAJ TAKŻE Mario & Luigi Brothership otrzymuje oficjalną ocenę ESRB
Ale widzieliśmy też coraz więcej raportów o wolnych stanowiskach w wielu studiach, w których doszło do zwolnień. Mamy więc nadzieję, że zamykamy ten rozdział branży, jeśli nie dziś, to w odpowiednim czasie. GameRanx życzy wszystkiego najlepszego odchodzącym pracownikom Ubisoft San Francisco i Red Storm Entertainment i ma nadzieję, że znajdą zatrudnienie w branży gier wideo.