Prawdziwym szokiem dla systemu jest uświadomienie sobie, że ten remake trwa sześć lat.
Lista Steam dotycząca nadchodzącego remake’u System Shock ma teraz częściową datę premiery.
Lista pokazuje teraz marzec 2023 jako datę premiery. Spostrzegawczy fani zauważyli również, sprawdzając na SteamDB, że ta data premiery została niedawno zaktualizowana na stronie sklepu Steam.
Ważne jest, aby ustalić, że ta data premiery jest nowa, ponieważ w sklepie GOG ich lista wciąż pokazuje tę samą grę, która ukaże się 31 grudnia 2022 roku.
Chociaż nie możemy całkowicie wykluczyć, że gra zostanie wydana na GOG na trzy miesiące przed Steam, wszystkie poszlakowe dowody sprawiają, że jest to mało prawdopodobne. Przypominam, że ten projekt odniósł sukces na Kickstarterze już w 2016 roku, kiedy Nightdive Studios zebrało solidne 1,3 miliona dolarów finansowania. Niestety dwa lata później to samo studio przyznało, że straciło kontrolę nad projektem. Zbyt duże ambicje i brak zdefiniowania ograniczeń tego remake’u doprowadziłyby do zawieszenia remake’u przez Nightdive. Na szczęście odnowili rozwój kilka miesięcy później. Tak więc między 2018 a 2022 rokiem studio faktycznie zdołało popchnąć ten projekt do przodu.
Aby wyjaśnić dalej, były jeszcze dwa inne Wstrząs systemu projekty, które są z nim powiązane, ale są zupełnie innymi projektami. Istnieje mniejsza reedycja o nazwie System Shock: wersja rozszerzonaktóry używa oryginalnego kodu gry. System Shock: wersja rozszerzona to aktualizacja oryginalnej gry, aby można było w nią grać na nowoczesnych systemach operacyjnych PC, AKA Windows i Mac. Ta wersja gry została również udostępniona za darmo dla osób, które nadal miały swoje oryginalne kopie gry.
Kontynuacja oryginalnej gry: Wstrząs systemowy 2, otrzymał również własną reedycję na nowoczesne platformy. W przeciwieństwie do oryginału, Wstrząs systemowy 2kod faktycznie trzyma się dobrze. To ponowne wydanie umożliwia głównie granie na Linuksie i Macu, używając WiNE jako warstwy kompatybilności.
Wstrząs systemowy 2 dostaje System Shock 2 – edycja rozszerzona, który nadal będzie używał tego samego kodu, ale zaktualizowany w celu lepszej zgodności z nowoczesnymi komputerami. Ta wersja będzie nawet kompatybilna z VR, jak to dzielnie zademonstrował Nightdive. System Shock 2 – edycja rozszerzona będzie również premią za zamówienie w przedsprzedaży Przeróbka wstrząsów systemuzarówno na Steam, jak i GOG.
Wszystkie te reedycje i remastery to projekty NightDive Studios. Biorąc to wszystko pod uwagę, Przeróbka wstrząsów systemu jest najbardziej ambitnym z tych wszystkich przedsięwzięć. Ten projekt zawiera ulepszenia nie tylko grafiki, ale także sztucznej inteligencji wroga, a nawet samej mechaniki.
Wszystkie te Wstrząs systemu gry mogły być nowatorskie, gdy zostały wydane, ale wszyscy fani zauważą różne sposoby, w jakie się nie utrzymały. Z Przeróbka wstrząsów systemuNightdive postarał się odtworzyć klimat oryginalnych gier i dostosować go do współczesnych oczekiwań.
W naszym podglądzie dla Przeróbka wstrząsów systemunasz pisarz Thomas Wilde zauważył, że niektóre nowe elementy zaskakująco przypominają Wstrząs systemowy 2w przeciwieństwie do czerpania inspiracji z innych gier, takich jak Martwa przestrzeń lub Aureola.
Będzie to Przeróbka wstrząsów systemu być zbyt lojalnym wobec pierwotnej wizji? A może Nightdive Studios dało sobie wystarczająco dużo luzu, by wkroczyć na nowy grunt? Niedługo dowiemy się kiedy Przeróbka wstrząsów systemu wreszcie uwalnia.
Źródło: Reddit