Przyszłością gier może być sztuczna inteligencja w Twoim pudełku, która zajmie się skalowaniem.
Microsoft udostępnił więcej szczegółów na temat Auto SR, w tym wstępną listę kilku pierwszych gier, w które będzie można grać przy użyciu tej technologii.
Microsoft Auto SR to technologia skalowania, konkurująca z DLSS, XeSS i FSR. Jest inny, ponieważ wykorzystuje sztuczną inteligencję do zwiększania rozdzielczości i poprawiania liczby klatek na sekundę, ale oto część, która powinna zaimponować każdemu twórcy gier.
Jak donosi Tom Warren dla The Verge, Auto SR będzie działać bez jakiejkolwiek ręcznej konfiguracji ze strony gracza i bez konieczności wprowadzania przez twórców gier zmian w sposobie renderowania ich gier. Czy wiesz, jak twórcy gier muszą wybrać, czy ich gra będzie najpierw zoptymalizowana pod kątem DLSS i RTX? Nie będą musieli tego robić w przypadku Auto SR.
Dzieje się tak dlatego, że cała praca AI jest wykonywana przez NPU, czyli jednostkę przetwarzania neuronowego. Jeśli jeszcze tego nie słyszałeś, nowa generacja komputerów CoPilot + PC będzie wyposażona w jednostki NPU przeznaczone do samodzielnego wykonywania zadań AI i połączone z procesorami CPU i GPU w jednym chipsecie.
CZYTAJ TAKŻE Dragon Ball: Iskra! ZERO ujawnia kilka nowych postaci
Ponieważ jednostka NPU zajmie się całym skalowaniem, procesor graficzny może zająć się innymi aspektami wydajności gry. Teoretycznie więc na komputerze CoPilot+ można uruchomić okluzję otoczenia z większą liczbą klatek na sekundę i większą rozdzielczością, niż jest to możliwe na starszym komputerze, który nie ma NPU. I będzie bardziej wydajne, otwierając okno do korzystania z tego na urządzeniach przenośnych.
Jest jeden haczyk, dlatego lista kompatybilnych gier jest na razie ograniczona. Auto SR doda średnio jedną klatkę opóźnienia. Microsoft musi przetestować każdą grę, aby sprawdzić, czy wpływa ona na wydajność, i odpowiednio ją dostosować. Oczywiście z czasem powinni być w stanie rozwiązać ten problem w większej liczbie gier, aby większość była kompatybilna.
CZYTAJ TAKŻE Hades 2: Wszystkie Arkana i jak je odblokować
Oto lista gier kompatybilnych z Auto SR, zweryfikowana przez Microsoft:
- Pogranicza 3
- Sterowanie (DX11)
- Dark Souls III
- Bóg wojny
- Królestwo Przyjdź: Wybawienie
- Resident Evil 2
- Resident Evil 3
- Topór: Cienie umierają dwa razy
- Kontrakty Sniper Ghost Warrior 2
- Wiedźmin 3
Na razie nie jest to zbyt duża lista, ale Microsoft składa również wiele dużych obietnic, które mogą oznaczać ogromne rzeczy dla gier wideo nie w ciągu najbliższych trzech lat, ale później w 2024 roku.
Jak informowaliśmy kilka dni temu, firma MSI jako pierwsza wprowadziła na rynek przenośny komputer do gier z obsługą CoPilot+ i MSI Claw 8 AI+. To urządzenie będzie wyposażone w chipsety Intel Lunar Lake, dzięki którym procesor x86 będzie równie energooszczędny jak ARM. Zatem MSI Claw 8 AI + nie będzie działać na ARM, ale na systemie Windows x86 z pełną kompatybilnością z grami x86.
CZYTAJ TAKŻE Ujawniono zwiastun akcji Final Fantasy XIV Dawntrail
I pomimo tej mniejszej listy, możemy zobaczyć, że Microsoft i/lub MSI wymyślą inne zastosowania NPU do gier, przed premierą i po. Chociaż istnieje wiele uzasadnionego sceptycyzmu co do CoPilota+, powinniśmy przyznać, że kryje się w nim również duży potencjał. Być może już patrzymy w przyszłość nie tylko komputerów PC z systemem Windows, ale gier wideo jako całości.
Powiązany