Connie tworzy gry na PlayStation od chwili premiery konsoli.
Weterana PlayStation, Connie Booth, podobno opuściła Sony.
Jak donosi Game Developer, były pracownik Sony, David Scott Jaffe, nakręcił film, w którym ujawnił tę wiadomość. Jaffe mówi, że nie wie, jaki jest dokładny powód odejścia Bootha, ale może potwierdzić, że ona odeszła. Ze swojej strony ani Sony, ani sama Booth nie potwierdziły ani nie zaprzeczyły twierdzeniom Jaffe.
Jeśli to prawda, będzie to od samego początku ogromna wiadomość dla fanów Sony. Booth dołączył do Sony w 1989 roku, a już w 1995 roku został przeniesiony do działu PlayStation jako starszy producent. Chociaż nie jest tak znana z bycia osobą publiczną lub szefem firmy, jak Shuhei Yoshida, Andrew House, Ken Kutaragi czy Jim Ryan, Connie ma równie bliskie powiązania z firmą, jak wszyscy ci mężczyźni.
Jako producentka PlayStation Connie pracowała nad ponad 100 grami, których listę znajdziesz na jej stronie Mobygames. Ta lista zaczyna się od Crasha Bandicoota w 1995 r. i prawdopodobnie kończy się na Bóg wojny Ragnarok w 2022 r. Ma także nieparzystą liczbę tytułów innych niż PlayStation, za co otrzymuje specjalne podziękowania.
Jej praca w PlayStation zasadniczo stawia ją jako producenta niemal każdej większej serii PlayStation, a także wielu głębokich cięć w ich bibliotece. Do jej trwałych dzieł należą m.in Ratcheta i Clanka, Niezbadany, Ostatni z nas, Sly Cooper, Opór, HoryzontI Marvel’s Spider-Man.
Biorąc pod uwagę jej wiek, jest wysoce prawdopodobne, że Connie, podobnie jak Jim Ryan, po prostu postanowiła to zakończyć. Chociaż możliwe jest, że w grę wchodziła wewnętrzna polityka, biorąc pod uwagę, że Connie trzymała się z dala od światła reflektorów i nie krążą żadne plotki, naprawdę nie jesteśmy w stanie spekulować na ten temat.
Musimy jednak umieścić to we właściwym kontekście, biorąc pod uwagę, że niektórzy czytelnicy mogą odrzucić odejście weterana branży gier, który nie jest dobrze znany. Można to więc porównać do sytuacji, gdy Shigeru Miyamoto wycofał się z tworzenia gier i zajął się przejściem na emeryturę jako pracownik Nintendo. Albo kiedy Hideki Kamiya ogłosił swoje odejście z PlatinumGames.
O ile możemy wierzyć, że w tych firmach są ludzie, którzy są gotowi przejąć dotychczasowe role, to możemy też powiedzieć, że te firmy poniosły stratę, bo to weterani, którzy w swoim czasie kierowali wieloma projektami i prawdopodobnie mogli mieć pozostały cenne, jeśli pozostały.
Ale oczywiście możemy szanować, gdy ci ludzie decydują, że nadszedł czas na zmiany, i w tym duchu gratulujemy Connie jej osiągnięć w tej branży, niezależnie od tego, czy naprawdę odeszła, czy nie. Mamy nadzieję, że Sony może to formalnie potwierdzić, aby społeczność graczy mogła odpowiednio ją pożegnać, mimo to jesteśmy wdzięczni za jej wkład.