Czy możemy marzyć o więcej Blue Dragon i Lost Odyssey?
Od dawna fani Xbox narzekają na względny brak gier opracowanych w Japonii na platformie, z pewnością porównując bibliotekę konsol Xbox do platform PlayStation i Nintendo. Złota era Xboksa pod tym względem przypadła na wczesną erę Xboksa 360, kiedy PlayStation 3 przeżywało trudności, a platforma Xbox odnotowywała sprzedaż, której producent konsoli od tamtej pory nie widział. W tym czasie Xbox zainwestował dużo w japońską scenę, co zaowocowało wieloma fascynującymi tytułami, od Wieczna Sonata, Niebieski smokoraz Zaginiona Odysejado dziwacznych gier RPG Square-Enix, takich jak Nieskończone nieodkrywanieoraz Ostatnia pozostałośćnawet Final Fantasy po raz pierwszy pojawił się na konsoli Xbox wraz z wieloplatformowym wydaniem Final Fantasy XIII. Od tego czasu PlayStation odzyskało pozycję w wyścigu sprzedaży, a japońscy programiści zaczęli ścigać się z powrotem na swoją platformę, ponieważ jest ona domem dla większości graczy w ich rodzaje gier. Xbox nie poddał się jednak, ponieważ Sarah Bond, korporacyjna wiceprezes Microsoft ds. ekosystemu gier w Xbox, potwierdziła zamiar firmy, aby w przyszłości pielęgnować więcej japońskich i innych azjatyckich gier opracowanych w regionie.
W rozmowie z IGN Japan podczas niedawno prowadzonej i wygranej Tokyo Game Show podczas transmisji na żywo, Bond został zapytany o to, czego właściciele Xbox powinni się spodziewać, jeśli chodzi o japońskie tytuły opracowane i opublikowane na Xbox w przyszłości, podobne do złotej łatki Xbox 360, Bond’s odpowiedź była ostateczna,
Całkowicie. Jedną z rzeczy, którymi jestem bardzo podekscytowany, jest to, że w tej chwili mamy ponad 250 programistów w Japonii, którzy opracowują gry na konsolę Xbox. 150 zostało już wysłanych, 100 z nich jest w Game Pass, a my [recently] ogłosić 15 tytułów wyprodukowanych w Azji i 13 w Japonii.
Tak wiele się wydarzyło, ale jest jeszcze więcej, które nadejdą w przyszłości i nie mogę się doczekać, aby ujawnić to wam wszystkim, gdy zacznie się pojawiać.
To nie tylko Sarah Bond, która mówiła o wielkiej grze, szef działu gier Xbox, Phil Spencer powtórzył, że Famitsu koncentruje się na firmie, podkreślając powiązania, które nawiązał, a które, jak ma nadzieję, utrzymają firmę w dobrej sytuacji.
Mam wielu znajomych i przyjaciół, którzy tworzą gry w Japonii, wielu z nich znamy od dawna i pytamy: „Czego potrzebujesz do naszej platformy?”
Wysłuchaliśmy japońskich twórców gier i otrzymaliśmy opinie. Myślę, że fakt, że udało nam się ulepszyć, doprowadził do zaufania, co z kolei doprowadziło do wydania gier na Xbox. Myślę, że sprzężenie zwrotne doprowadzi w przyszłości do wielu innych japońskich gier i cieszę się z tego trendu.
Tytuły takie jak podobno Hideo Kojima Przedawkować to świetny początek, tymczasem firma zablokowała partnerstwa, które zaowocują takimi jak Osobaoraz Wo Long: Upadła dynastia wchodząc na platformę.
Źródło