Jest kilka ciekawych rzeczy, które możesz zrobić, kontrolując całą narrację serii w różnych mediach.
Prawdopodobnie już to słyszałeś, Amazon Opad Spektakl wiernie odwzorowuje gry wideo, aż do najdrobniejszych szczegółów. W rzeczywistości, Fallout: Nowe Vegas wydarzyło się w tym wszechświecie i wszystkie są częścią jednego wielkiego Opad ciągłość.
Ale jeśli się nad tym zastanowić, utrzymanie ciągłości jest prawdziwym problemem, szczególnie na poziomie kreatywnym. Próba utrzymania ciągłości prawdopodobnie zrujnowała wiele franczyz filmowych, w tym Podziwiać, DCI Pogromcy duchów. Mad Max producent George Miller wyraził słynną nonszalancję, stwierdzając, że w każdym nowym filmie chce po prostu opowiedzieć najlepszą historię, jaką potrafi.
Miller ma oczywiście rację, ale Jonathan Nolan, który był także producentem wielu filmów swojego brata, i Świat Zachoduzdecydował się pójść drogą kanoniczną dla swojej Opad pokazywać. Dlaczego? Wyjaśnił swój tok myślenia w niedawnym wywiadzie dla IGN wraz z Toddem Howardem z Bethesdy.
Na początek Howard mówi to, co wszyscy myślimy:
„No cóż, zdecydowanie jest to trudniejsze, prawda? Po prostu czuliśmy, jako fani Fallouta, że będzie to rodzaj serialu, który chcielibyśmy obejrzeć i w jakim kierunku zmierza świat Fallouta w przyszłości. Słuchaj, nie mogę powiedzieć wystarczająco dużo o pracy, którą Jonah i cały zespół wykonali w tej kwestii…
CZYTAJ TAKŻE Dragon's Dogma 2: Najlepsze lokalizacje, które warto najpierw sprawdzić
Uwielbiam współpracować z innymi twórcami, którzy wniosą do tego wiele nowych rzeczy. A kiedy Jonah wspomniał o tym, co udało im się zrobić w przeszłości i w Vault-Tec, a nawet więcej, pomyślałem, jako fan Fallouta, spójrz, to absolutna rozkosz.
Następnie Nolan dzieli się swoją perspektywą, dokonując porównania z innymi filmami i serialami, w których brakowało ciągłości:
„Myślę, że z naszej strony widzieliśmy troskę, z jaką Todd i zespół Bethesdy upewnili się, że wszystkie te gry łączą się w całość, w przeciwieństwie do MCU lub gdy pracowałem nad Batmanem, gdzie jest tak wiele różnych historii i dawno, dawno temu porzucili wszelkie próby połączenia ich wszystkich w całość.
Wszyscy, którzy pracowali nad Falloutem i wszystkimi grami, okazali szacunek i starali się zachować spójność wszechświata. Gdybyśmy poszli w innym kierunku, serial byłby jedyną rzeczą, która nie pasowałaby do tego uniwersum.
CZYTAJ TAKŻE Remake Knights Of The Old Republic „żyje i ma się dobrze” – potwierdza Saber
Następnie Nolan opowiada o radzeniu sobie z wyzwaniem, jakim jest utrzymanie tej ciągłości, i o tym, dlaczego uważał, że było warto:
„Myślę, że to zdecydowanie bardziej atut. To jest wyzwanie. Jak powiedział Todd, byłoby nam o wiele łatwiej, jak byk w chińskim sklepie, po prostu wejść tutaj i wybrać, co chcemy. I tak naprawdę pracowałem już wcześniej nad adaptacjami, które definiowano na podstawie stopnia różnicy w stosunku do materiału źródłowego, kiedy adaptowałeś książkę, gdzie adaptowałeś na przykład Westworld, oryginalny, genialny film Michaela Crichtona. Serial ma podobny etos filmu, ale zawiera bardzo niewiele momentów fabularnych.
Czasami chodzi o dokonanie zmian, a zawsze trudniej jest wbić igłę polegającą na szanowaniu całej historii, szanowaniu całej wspaniałej historii, która nadeszła przed tobą, i próbie znalezienia sposobu, aby nie tylko dobrze się tym bawić, ale także wzbogacić jeśli możesz.
Na koniec wróćmy do pytania Fallout: Nowe Vegas. Kontrowersje wokół tego krążą wokół wydarzenia zwanego Upadkiem Cienistych Piasków, które ma miejsce w 2277 roku. Mocno sugeruje się, że Shady Sands jest miejscem akcji gry, ale oś czasu pokazuje również, że Fallout: Nowe Vegas wydarzyło się cztery lata później, w 2281. Więc co się tutaj dzieje?
Odpowiedź Howarda:
CZYTAJ TAKŻE Samotnie w ciemności (2024): Wszystkie rozwiązania puzzli | Rozdział 1 Przewodnik po Derceto i Dzielnicy Francuskiej
„Mogę tylko powiedzieć, że mocniej dokręcamy tę kwestię, ale bomba spada tuż po wydarzeniach w New Vegas. Wtedy wieje Cieniste Piaski.
Howard wyjaśnia również, że Upadek Cienistych Piasków nie nastąpił z powodu bomby nuklearnej. Zatem nadal istnieją pewne elementy Opad wiedza, o której nie mamy pojęcia, ale ludzie z Bethesdy tak. A powód, dla którego nie mówią? Albo odpowiedź na to pytanie zostanie udzielona w drugim sezonie serialu, albo Bethesda zostawia to na przyszłość Opad gra wideo.
I to jest coś, co możesz zrobić, kiedy tworzysz Opad Program telewizyjny w tej samej ciągłości, co wszystkie gry wideo.
Powiązany