Staraj się nie stać się bezdusznym.
Striking Distance Studios ujawniło swój najnowszy tytuł, a wraz z nim zupełnie nową tonację.
Jeśli się zastanawialiście, tak, to jest to to samo Striking Distance Studios, które wydało Protokół Kallisto w 2022 roku.Chociaż na pewno znajdziesz Protokół Kallisto obrońcy dzisiaj, problemy techniczne gry w momencie premiery i słabe zarządzanie tą sytuacją, utrudniły jej szansę na sukces finansowy, a co za tym idzie, na odkupienie się w oczach fanów. Na pewno nie pomogło to, że EA wydało niesamowitą Martwa przestrzeń remake kilka miesięcy później, rozpoczynając jeden z najlepszych lat w historii wydań gier wideo.
Ale to już przeszłość Striking Distance Studios. Jak informowaliśmy w styczniu ubiegłego roku, studio zaczęło publikować nowe oferty pracy po odejściu kilku pracowników, w tym założyciela Glena Schofielda. Miejsce Glena na stanowisku szefa studia zajął Steve Papoutsis, który współpracował z Glenem przy oryginalnym Martwa przestrzeń gry. Choć byli o kilka miesięcy wcześniej niż wszyscy inni, Striking Distance zdecydowanie wpisywało się w trend studiów gier, które ponownie zatrudniały pracowników po okresie, gdy musiały zostać zreorganizowane i miały zwolnienia.
PRZECZYTAJ TAKŻE Marty O'Donnell ujawnia prawdziwą historię Pete'a Parsonsa, dyrektora generalnego Bungie, z deweloperem
Podczas gdy Steve i jego zespół w większości milczeli, w końcu wiemy, nad czym teraz pracują. Ujawniono, że Project Birdseye to [REDACTED]A Hades-styl roguelike osadzony w Protokół Kallistowszechświata. Ale potem, [REDACTED] nie wygląda w ogóle jak Protokół Kallisto albo. Ten ponury realizm odpowiedni dla horroru został zamieniony na mroczny, komiczny, nihilistyczny ton. I przychodzi z pasującą komiksową estetyką cel-shading, być może przypominającą tytuł z 2000 r. n.e. bardziej niż cokolwiek, co Marvel lub DC mogliby opublikować.
Jak podaje Gematsu, wydawca Krafton podał następujący opis:
PRZECZYTAJ TAKŻE Dragon Ball: Sparking! ZERO ujawnia zwiastun „Android Saga”
„Black Iron, najnowocześniejsze więzienie położone na lodowym księżycu Jowisza, Kallisto, jest opanowane przez hordy zarażonych więźniów. Jako skromny strażnik więzienny twoje zadanie jest proste — dotrzeć do ostatniej kapsuły ratunkowej i wydostać się stamtąd żywym.
Ale nie jesteś jedynym ocalałym, który chce uciec. Twoi rywale — szalony dozorca, brutalny gangster, szalona pani z bufetu i inni — nie mogą się doczekać, by przejść po twoim trupie i uratować siebie.
Tylko jedna osoba może opuścić księżyc – upewnijcie się, że to będziecie wy!”
Ci rywale z pewnością brzmią bardzo podobnie do bossów i podbossów, z którymi mierzył się Zagreus, więc to zdecydowanie znajomy teren. Wybijanie nowego tonu z Martwa przestrzeń-jakby wszechświat był tak dramatycznym odejściem, jak Obcy III pochodził z Kosmici. Jeśli można z tego wyciągnąć jakiś wniosek, to taki, że Striking Distance Studios postanowiło zmniejszyć skalę swoich projektów, ale pozwolić im zwiększyć kreatywność, a nawet ambicję. To świetny znak, że nawet studio, które poniosło straty reputacyjne, może się odbić, jeśli okoliczności będą sprzyjające. Czy to za dużo, jeśli powiemy, że powinno to również budzić nadzieję w związku z najnowszym przejęciem Kraftona? Z pewnością chcielibyśmy tak wierzyć.
PRZECZYTAJ TAKŻE Ogłoszono datę premiery Until Dawn na PC i PS5 Remake
[REDACTED] pojawi się 31 października 2024 r. na PlayStation 5, Xbox Series X|S i Windows za pośrednictwem Steam. Poniżej można obejrzeć zwiastun zapowiadający grę.