Czas odświeżyć swoje umiejętności posługiwania się bronią w sztukach walki.
W ramach ciągłego informowania IGN o wszystkich rzeczach Wo Long: Upadła dynastia, nowy wywiad z twórcami z Team Ninja rzucił nieco światła na broń i systemy walki w grze. Inspirowana chińskimi sztukami walki gra przygodowa zostanie wydana 3 marca i wygląda na to, że chętni gracze mogą zacząć przygotowywać się do epickiej podróży jeszcze przed premierą.
Rozmawiając z IGN, Wo Long: Upadła dynastia reżyser Masakazu Hirayama podzielił się spostrzeżeniami na temat charakterystyki siedmiu różnych rodzajów broni, z których mogą korzystać gracze. W sumie istnieje 13 różnych broni, które gracze mogą opanować podczas swoich przygód w duszach. Jednak twórcy z Team Ninja skupili się początkowo na siedmiu z tych, w których gracze dopiero rozpoczynają swoją przygodę Wo Long: Upadła dynastia na początek może się okazać najbardziej dostępny.
Podstawowe wybory broni i projekt gry zostały uznane przede wszystkim za odzwierciedlenie umiejętności i stylu chińskich sztuk walki. Jak wyjaśnia Hirayama, zespół „wybrał broń, która najlepiej pasowała do chińskich sztuk walki”, dodając, że „ruchy dla każdego rodzaju broni były oparte na formach uchwyconych w ruchu, wykonywanych przez prawdziwych artystów sztuk walki specjalizujących się w tej broni. Potem dostroiliśmy to tu, to tam, aby sprawiały wrażenie gry akcji”.
Wo Long: Upadła dynastia pozwoli graczom używać jednocześnie dwóch różnych broni do walki wręcz, z łatwą możliwością zmiany broni, nawet podczas parowania ataków. Jest to również opcja całkowitego opanowania jednego rodzaju broni bez konieczności używania dodatkowej, ale jest oczywiście wiele opcji na stole, które pasują do każdego konkretnego stylu gry.
Gracze będą mogli poświęcić trochę czasu, aby zapoznać się z różnymi rodzajami broni, zanim ostatecznie będą mogli je ulepszyć i ułożyć za pomocą kowala w grze. Będzie też wiele odmian w obrębie każdego konkretnego rodzaju broni. Dla każdego konkretnego typu broni, takiego jak na przykład podwójne miecze, będzie istniał określony indywidualny projekt, statystyki, pasywne efekty statusu i sztuki walki dla każdej innej broni należącej do tej kategorii.
Kowal będzie pomocnym portem podczas tej gry, ponieważ gracze mogą ulepszać i wymieniać swoje zestawy broni i zbroi zarówno na materiały, jak i pieniądze. Oprócz tego gracze będą mogli również dokonać kilku ciekawych modyfikacji. Według Hirayamy „możliwe jest również dołączenie pasywnych efektów statusu jednej broni do drugiej. Badając zebraną broń i dołączając jej efekty statusu do swojej ulubionej broni, możesz zbudować broń specjalizującą się w różnego rodzaju rzeczach, od broni zadających duże obrażenia po broń skupiającą się na leczeniu.
Wo Long: Upadła dynastia premiera 3 marca. W dniu premiery będzie dostępna na Xbox Series X/S, Xbox One, Xbox Game Pass, PlayStation 5, PlayStation 4 i PC.
Źródło