Spis treści[Hide][Show]
Talent Level Up to jeden z czterech głównych elementów systemu walki w grze Uderzenie Genshina. Talenty, broń, artefakty i awansowanie postaci współpracują ze sobą, aby określić, do jakiej pozycji w drużynie przeznaczona jest postać i jakie zadaje obrażenia.
Genshin Impact: wszystko, czego potrzebujesz, aby osiągnąć poziom 90 | Wpływ Genshin: wszystko, co musisz wiedzieć o żywicy | Genshin Impact: wszystko, co musisz wiedzieć o artefaktach
Talenty można podzielić na dwie kategorie: talenty bojowe i talenty pasywne. Z wyjątkiem Podróżnika (który ma tylko 2 Talenty pasywne), wszystkie postacie mają po trzy z każdego Talentu. W sumie postacie mają 6 unikalnych dla siebie Talentów. Jeśli zmagasz się ze Spiralną Otchłanią, spróbuj spojrzeć na Talenty swoich postaci!
Talenty bojowe
Talenty bojowe odpowiadają każdemu rodzajowi ataku, jaki postać może wykonać. To są Talenty, które potrzebują Materiałów Talentów – więcej o tym później. Kiedy ktoś mówi, że chce Potrójnej Korony postaci, oznacza to, że chce maksymalnie wykorzystać wszystkie poziomy talentów.
Każdy talent bojowy można podnieść do poziomu 10. Jednak wszystkie postacie C3 i C5 zwiększają poziom umiejętności żywiołów i wybuchu żywiołów do 15. Talent bojowy, którego efekty konstelacji zależą od postaci. Na przykład C3 Yoimiyi wpływa na jej Umiejętności Żywiołów, podczas gdy C3 Dehyi wpływa na jej Wybuch Żywiołów.
Wreszcie, każdy talent bojowy bezpośrednio wpływa na DMG jego ataku. Podczas gdy główna statystyka ATK wpływa również na zadawane przez twoją postać obrażenia, poziomy talentów pomagają przełożyć statystykę ATK bezpośrednio na sposób działania każdego talentu bojowego. Pomyśl więc o statystykach ATK jako o ogólnym parasolu ATK, a następnie umieść pod nimi talent bojowy i obrażenia od żywiołów.
Jeśli kiedykolwiek będziesz musiał ustalić priorytety, które talenty awansujesz, sprawdź, który talent najbardziej pomaga twojej postaci. Na przykład umiejętność elementarna Hu Tao przekształca wszystkie jej normalne ataki w Pyro DMG. Jednak na OBR Pyro bezpośrednio wpływa OBR Umiejętności Żywiołowej Hu Tao, a nie o OBR z normalnego ataku. Ponieważ obrażenia te skalują się z jej Umiejętności Żywiołów, podnoszenie poziomu Talentu Umiejętności Żywiołów Hu Tao zwiększy obrażenia zadawane przez Pyro.
Normalny atak
Talent Normalnego Ataku składa się z ataku Normalnego, Naładowanego i Plunging postaci. Żadna konstelacja nigdy nie wpłynie na poziom normalnego ataku, więc może wzrosnąć tylko do poziomu 10.
Bardzo niewiele talentów normalnego ataku ma w sobie coś specjalnego. W przeważającej części ten talent powie ci, ile kolejnych uderzeń postać może wykonać oraz jak działają jej ataki ładowane i ataki z głębi.
W przeważającej części wszystkie normalne ataki będą traktowane jako obrażenia fizyczne dla postaci z mieczem, miną kierunkową i bronią drzewcową. Postacie z katalizatorem prawie zawsze zadają obrażenia od żywiołów. Postacie z łukami to prawdziwy podział 50/50 – spamowanie przyciskiem ataku i używanie Ataku Plunging zadaje Fizyczne DMG. Jednak wszystkie naładowane ataki zadają obrażenia od żywiołów.
Umiejętność elementarna
Jest to pierwszy z dwóch ataków żywiołów, które może wykonać twoja postać. Trwa krócej, ale zazwyczaj można go użyć szybciej niż Wybuch Żywiołów, ponieważ Umiejętność Żywiołów nie wymaga ładowania. Zamiast tego, Elemental Skill działa wyłącznie na systemie odnawiania, podczas gdy Elemental Burst opiera się zarówno na ładowaniu energii, jak i na systemie odnawiania.
Lisa posiada tytuł postaci z najszybszym czasem odnowienia Umiejętności Elementarnej (CD). Jeśli naciśniesz jej Umiejętność, będzie gotowa do ponownego użycia w ciągu jednej sekundy. Barbara ma najdłuższą płytę CD z umiejętnościami żywiołów, która trwa aż 32 sekundy. Istnieje 12 postaci, w przypadku których przytrzymanie przycisku Umiejętności Żywiołów zmienia sposób działania Umiejętności: Lisa, Diona, Venti, Shenhe, Zhongli, Eula, Razor, Kaedehara Kazuha, Fretka, Anemo Traveler, Bennett i Nahida. Trzymanie umiejętności dla tych postaci również zwiększy czas CD umiejętności, ale zwykle jest to równoważone silniejszym atakiem lub obszarem efektu (AoE).
Ogólnie rzecz biorąc, użyjesz umiejętności żywiołów, aby nałożyć element na swoich wrogów, albo w ramach przygotowań, albo w celu wywołania reakcji żywiołów. Ale niektóre Umiejętności wykraczają poza to, generując tarczę, lecząc twoją drużynę lub nasycając normalne ataki postaci jej żywiołem. Upewnij się więc, że masz ogólną wiedzę na temat tego, co Umiejętności twojej drużyny robią w walce, ponieważ wpłynie to na sposób korzystania z Umiejętności.
Wybuch żywiołów
Elemental Burst, zwany także superumiejętnością, to największy atak, jaki może wykonać twoja postać. Dostajesz nawet epicką małą animację! Ogólnie rzecz biorąc, postacie z 5 gwiazdkami mają bardziej złożone animacje Burst niż postacie z 4 gwiazdkami.
Ponownie, jest to Talent, którego użycie wymaga zarówno Energii, jak i kompletnej płyty CD. Zyskujesz Energię poprzez Cząsteczki Żywiołów i Kule, które są generowane przez pokonywanie wrogów. Ilość Energii, jaką otrzymuje Twoja postać, zależy od jej Doładowania Energii i tego, kto jeszcze jest w Twojej drużynie. Być może słyszałeś już o „Baterii” – jest to postać, której głównym celem w twojej drużynie jest pomaganie w szybszym ładowaniu Wybuchu innej postaci. Bateria będzie miała ten sam typ żywiołu, co postać, którą ładujesz. Twoja bateria powinna pełnić funkcję czegoś innego, ale zazwyczaj bateria jest jednostką wsparcia.
Pamiętaj, że Wybuch Żywiołów może zapewnić dodatkowe efekty Umiejętności Żywiołów i/lub Normalnemu Atakowi postaci.
Talenty pasywne
Talenty pasywne są niezależne od talentów bojowych. Warto zauważyć, że nie mają systemu podwyższania poziomów i automatycznie włączają się, gdy zostaną spełnione określone warunki. Podróżnik ma tylko 2 Talenty Pasywne na Żywioł. Ponieważ Aether i Lumine nie pochodzą z Teyvatu, żaden z nich nie ma pasywnej umiejętności użytkowej. Jednak kilka postaci ma 4 talenty pasywne.
Pasywne 1. Wniebowstąpienie i 4. Wniebowstąpienie
Te pasywne talenty aktywują się automatycznie, gdy awansujesz swoją postacią po raz pierwszy i czwarty. Każda postać ma te pasywne talenty.
Zazwyczaj pasywna 4. Wniebowstąpienie zapewnia bardziej znaczące wzmocnienie twojej postaci niż bierna 1. Wniebowstąpienie. Jednak oba w jakiś sposób poprawiają wydajność postaci. Mogą zwiększyć DMG Umiejętności Żywiołów lub dodać dodatkowe wzmocnienie do Wybuchu Żywiołów. Chociaż stanowią one niewielką zmianę w ataku twojej postaci, mogą dać ci dużą przewagę, zwłaszcza jeśli masz problemy ze Spiralną Otchłanią.
Użyteczność pasywna
Pasywna użyteczność zazwyczaj nie wpływa na walkę postaci. Zwykle zapewnia jakiś bonus światowy, który albo pomaga w eksploracji, albo w zarządzaniu przedmiotami. Zasadniczo dzielą się one na cztery kategorie: Produkcja przedmiotów, Wyprawy gildyjne, Wytrzymałość i szybkość oraz Wniebowstąpienie.
Aktywacja tej umiejętności pasywnej nie polega na wniebowstąpieniu postaci. Po prostu dostajesz ten automatycznie. W większości pasywne umiejętności użytkowe mają ci pomóc w twojej podróży. Niektóre z najbardziej przydatnych to te, które identyfikują regionalne specjały na twojej minimapie i te, które dodają premię do nagród za ekspedycje.
Dodatkowe umiejętności pasywne
Tylko dwie postacie mają talent Alternatywny sprint: Kamisato Ayaka i Mona. Dopóki inna postać nie otrzyma Alternatywnego Sprintu, Ayaka i Mona są jedynymi postaciami, które mają 8 Talentów zamiast 7.
Alternatywnego Sprintu nie można zmienić, dzieje się to automatycznie. Jak dotąd, tylko nasyca sprint postaci jej Żywiołem. Możesz użyć Alternatywnego Sprintu, aby zastosować Element, zamiast polegać na Umiejętności Żywiołów lub Wybuchu, aby to zrobić. Ponieważ jednak tylko dwie postacie mają tę umiejętność, bardzo łatwo jest stracić kontrolę nad paskiem Wytrzymałości. Możesz temu przeciwdziałać albo inną postacią, której pasywna użyteczność zmniejsza zużycie Wytrzymałości, albo używając żywności zmniejszającej zużycie Wytrzymałości.
Materiały do rozwijania talentów
Istnieją trzy podstawowe typy materiałów do rozwijania talentów: zrzuty zwykłych wrogów, księgi talentów i zrzuty domeny Trounce.
Zrzuty wspólnych wrogów
Są to przedmioty, które pojawiają się po pokonaniu wrogów, takich jak Hilichurls, Treasure Hoarders, Fatui Agents, Nobushi i Eremites. Najprawdopodobniej nigdy nie będziesz musiał ich hodować, jeśli będziesz walczył z każdym wrogiem na swojej drodze za każdym razem, gdy otworzysz grę. Podręcznik poszukiwacza przygód zawiera jednak funkcję, która pozwala zlokalizować dowolnego wroga, którego możesz potrzebować, i będzie nadal lokalizować tego konkretnego wroga na twojej minimapie, dopóki jej nie wyłączysz. Możesz także spróbować skorzystać z interaktywnej mapy Teyvat, na której inni podróżnicy zaznaczyli różne rzeczy w całym Teyvacie. Obejmuje to ukryte skrzynie, regionalne specjały i wrogów.
Księgi talentów
Księgi talentów można znaleźć tylko w Domenach. Każdy region Teyvat ma określoną domenę księgi talentów i, podobnie jak domeny materiałów broni, działa według tygodniowego harmonogramu. Wybierając księgę talentów w swoim ekwipunku, otrzymasz podsumowanie, a także dni, w których księga stanie się dostępna w jej domenie.
Z wyjątkiem Kaedehara Kazuha, Wędrowca i Childe, wszystkie postacie używają Księgi Talentów związanej z regionem, z którego pochodzą. Kazuha został wydany przed premierą Inazuma, więc używa serii Prosperity od Liyue. Możesz jednak zebrać jego Materiały Wniebowstąpienia podczas pierwszego wydarzenia Archipelagu Złotego Jabłka. Podobnie, choć Childe pochodzi ze Śnieżnej, ten region jeszcze nie wyszedł. Najprawdopodobniej Sneznaya będzie ostatnim regionem udostępnionym w grze. Ponieważ stacjonuje w Liyue na stałe, używa materiałów Liyue do wszystkiego. Tymczasem Wędrowiec to tylko przypadek szczególny.
Podobnie jak domeny artefaktów, odkupienie ksiąg talentów kosztuje 20 żywicy. Aby ograniczyć liczbę przypadków, w których musisz uruchomić domenę, stwórz skondensowaną żywicę przed przejęciem domeny. Wytworzenie jednej skondensowanej żywicy kosztuje 40 żywic, ale nagroda jest podwójna.
Zrzuty domeny Trounce
Nazywane również Cotygodniowymi Bossami, Trounce Domains to naprawdę duże bitwy z bossami, które kiedyś były częścią Archon Quest. Te walki mogą potrwać…