Tuż za ogromną ilością dodatków i dodatków w Martwy w świetle dziennym, masz wiele efektów statusu, o które musisz się martwić. Podczas gdy niektóre efekty statusu, które możesz zastosować do siebie za pomocą przedmiotów i profitów, pozwolą ci przeczytać o nich przed meczem, istnieją pewne efekty statusu, które zabójca lub inny ocalały może zastosować do ciebie podczas meczu i nie będziesz miał wiele z nich. wskazówka na temat tego, co robi. Omówmy każdy z efektów statusu w Dead By Daylight i co każdy z nich robi z tobą.
Efekty statusu tylko dla ocaleńców
Większość efektów statusu w grze będzie dotyczyła ocalałych, niezależnie od tego, czy chodzi o pośpiech, czy przez zabójcę, który nakłada na ciebie krwotok. Większość efektów statusu Dead By Daylight zobaczysz jako ocalały.
Wytrzymałość
Zaczynając od pozytywnych efektów dla ocalałych, wytrzymałość pozwoli ci przyjąć cios zabójcy i nie stracić zdrowia. Ten efekt można uzyskać z kilku różnych profitów, ale najczęstszym jego źródłem jest Trudne do śmierci oraz Pożyczony czas.
Błogosławiony
Ostateczny efekt statusu, który ocalały będzie chciał zobaczyć na swoim ekranie, to Błogosławiony. Ten efekt statusu jest przyznawany przez profity Boon na Błogosławionym Totemie. Efekty tego efektu statusu będą się zmieniać w zależności od dobrodziejstw, które zostały nałożone na totem. Mogą one obejmować zarówno samoleczenie, jak i niewielkie zwiększenie prędkości ruchu.
Złamany
Przechodząc do negatywnych efektów statusu, mamy Broken. Jeśli ocalały jest pod wpływem efektu Złamany, nie jest w stanie się wyleczyć lub zostać wyleczonym po wklejeniu stanu Ranny. Złamany ocalały nadal może zostać uzdrowiony w stanie umierania aż do stanu rannego, ale nie dalej. Jest to stosowane głównie przez zabójców, ale może być stosowane przez niektóre profity przez ograniczony czas lub w przypadku Nie Mitra, cały mecz.
Przeklęty
Efekt statusu Przeklęty jest bardziej systemem ostrzegawczym niż efektem. Kiedy ocalały ma ten efekt statusu na swoim ekranie, oznacza to, że znajduje się pod wpływem Hex Totem i musi znaleźć oświetlony totem i oczyścić go, aby uwolnić się od tego efektu.
Głęboka rana
Głęboka Rana to efekt statusu, który umieszcza ocalałych poza pościgiem na zegarze. Ocalały z Głęboką Raną będzie miał na HUD pasek zdrowia, który zmniejszy się, gdy ocalały jest poza pościgiem, a gdy go opróżnią, ocalały przejdzie w Stan Umierania. Aby pozbyć się efektu statusu Głęboka Rana, ocalały musi wykonać na sobie akcję Leczenia lub zostać naprawiony przez innego ocalałego. Pasek nie spłynie, gdy ocalały jest naprawiany lub naprawiany.
Wyczerpany
Efekt stanu Wyczerpanie uniemożliwi ocalałemu korzystanie z jakichkolwiek profitów Wyczerpanie. Te profity to zazwyczaj profity, które spowalniają zabójcę lub przyspieszają ocalałego. Efekt stanu Wyczerpany ma zapobiegać łączeniu tych profitów i zmuszaniu ocalałego do wybrania jednego, którego chce użyć na raz. Licznik efektu wyczerpania zmniejszy się tylko wtedy, gdy ocalały nie będzie biegał. Oznacza to, że w pościgu z zabójcą trudno będzie ci odzyskać siły po wyczerpaniu.
Narażony
Efekt Odsłoniętego statusu jest najbardziej niebezpiecznym efektem statusu dla ocalałych. Kiedy jesteś pod wpływem tego efektu, możesz zostać powalony jednym podstawowym atakiem zabójcy, niezależnie od tego, w jakim stanie zdrowia jesteś. Ten efekt statusu jest tak niebezpieczny dla ocalałych, że otrzymasz wizualną i dźwiękową wskazówkę, gdy zostaniesz poddany temu efektowi.
Krwotok
Będąc pod wpływem efektu Krwotok, będzie ci trudniej ukryć się przed zabójcą. Krwotok sprawi, że pozostawisz więcej kałuż krwi na ziemi, dzięki czemu zabójca będzie łatwiej je zobaczyć i cię wyśledzić. Stracisz również postęp leczenia w tempie 7% na sekundę, jeśli nie zakończysz leczenia.
Utrudniony
Utrudniony to efekt statusu, który zmniejsza prędkość ruchu ocalałego o określoną wartość. Siła i czas trwania Utrudnionych będzie się różnić w zależności od źródła efektu. Podczas niektórych wydarzeń możliwe jest, aby zabójca cierpiał z powodu tego efektu, ale normalnie nie zobaczysz tego efektu na zabójcy.
Ubezwłasnowolniony
Ubezwłasnowolnienie uniemożliwi ocalałemu interakcję z większością obiektów w grze. Będąc obezwładnionym, nie będziesz w stanie naprawiać generatorów, sabotować haków, używać przedmiotów, wchodzić w interakcje z innymi ocalałymi i czyścić totemy. Nadal możesz wchodzić i wychodzić z szafek, otwierać i wychodzić przez bramki wyjściowe, wychodzić przez właz, wrzucać i opuszczać palety oraz okna skarbca.
Szaleństwo
Efekt stanu Szaleństwa dotyczy wyłącznie Doctera. Efekt może być zastosowany na wielu poziomach i może się zwiększać lub zmniejszać w trakcie trwania próby. Dokładne efekty Szaleństwa będą się różnić w zależności od dodatków, z których korzysta Docter, ale ocalały będzie krzyczeć, gdy awansuje na kolejny poziom w Szaleniu.
Zmasakrowany
Bycie uderzonym efektem statusu Zmasakrowany wydłuży czas potrzebny na wyleczenie. Niezależnie od tego, czy leczysz siebie, czy jesteś leczony przez innego ocalałego, leczenie cię zajmie 25% dłużej. Dokładny efekt tego efektu statusu polega na zmniejszeniu szybkości leczenia o 20%.
Nieświadomy
Efekt statusu Oblivious sprawi, że ocalały nie będzie w stanie rozpoznać obecności zabójcy. Będąc pod wpływem Oblivious, nie będziesz w stanie usłyszeć Promienia Terroru zabójcy. Oznacza to, że żadne efekty, które wymagają, abyś znajdował się w promieniu terroru zabójcy, również na ciebie nie zadziałają. Nadal będziesz słyszeć pościgową muzykę, jeśli będziesz ścigał zabójcę.
Dręczyć
Efekt statusu Udręka to kolejny efekt statusu wyłącznie dla zabójcy, tym razem jest to efekt Pyramid Head. Otrzymasz ten efekt statusu, jeśli przejdziesz lub przebiegniesz szlakiem udręki Pyramid Head. Gdy otrzymasz ten efekt, ocalały zacznie krzyczeć, a na krawędziach ekranu pojawi się drut kolczasty i żyletki. Poruszając się, zostawisz za sobą mały ślad mazi z drutem kolczastym i żyletkami. Zabójca będzie mógł również łatwiej śledzić cię przez kilka sekund po pierwszym znęcaniu się.
Jeśli zostaniesz powalony, będąc pod wpływem Udręki, Głowa Piramidy może wysłać cię do Klatki Pokuty lub, jeśli jesteś na trzecim stanie haka, może cię moriować. Jedynym sposobem na usunięcie Udręki jest uratowanie lub uratowanie innego ocalałego z Klatki Pokuty.
Efekty statusu ocalałego i zabójcy
Ślepota
Zaczynając od negatywnych skutków zarówno dla zabójców, jak i ocalałych, Ślepota zablokuje zdolność czytania aury każdego, kogo zostanie zastosowana. W przypadku ocalałych uniemożliwi to zobaczenie powalonych ocalałych, a także aur generatora i szafki, jeśli mieli coś, co dałoby im możliwość ich zobaczenia. Zabójcy nie będą mogli zobaczyć aury haków, jeśli niosą ocalałego, ani aury generatorów.
Pośpiech
Pośpiech można zastosować zarówno do zabójców, jak i ocalałych. Ten jest dość oczywisty, gdy masz ten efekt statusu, poruszasz się szybciej. Zwiększenie prędkości ruchu może się zmieniać w zależności od profitu. Z dodatkami takimi jak Seria sprintu dając duży impuls i Nadzieja dając mniejsze wzmocnienie, ale przez dłuższy czas. W przypadku Zabójców ten efekt statusu jest przyznawany tylko poprzez dodatki i moc Plagi.
Efekty statusu zabójcy
Żądza Krwi
Żądza Krwi to pozytywny efekt statusowy dla zabójców, który pozwoli im szybciej się poruszać. Ten efekt jest przyznawany na poziomach w miarę postępu pościgu, a zabójca nie rozbija palety/ściany ani nie rani ocalałego podstawowym atakiem lub atakiem dystansowym. Premia do prędkości zapewniana przez Żądza Krwi wzrasta wraz ze wzrostem poziomu Żądzy Krwi i jest natychmiast tracona, gdy zabójca zrani ocalałego lub rozbije łamliwy przedmiot. Jeśli przegrasz pościg, stracisz również efekty Żądzy Krwi.
Niewykrywalny
Kolejny pozytywny efekt statusu zabójcy, Niewykrywalny, nakłada na zabójcę mechanikę ukrycia. Pod wpływem Niewykrywalnego zabójca nie będzie miał promienia terroru, czerwonej plamy i nie może ujawnić swojej aury ocalałym. Będzie również tłumić dźwięk strachu przed skokiem, który otrzymują ocaleni patrzący na ciebie, gdy masz się poruszyć po staniu w miejscu. Możesz stwierdzić, czy jesteś pod wpływem efektu Niewykrywalny, jeśli masz efekt dymu po bokach ekranu.
W Dead By Daylight jest mnóstwo efektów statusu i może być dość trudno zapamiętać każdy z nich, a także ich efekty. Nawet jeśli nie pamiętasz dokładnie, co robi efekt statusu, możesz stwierdzić, czy jest to pozytywny, czy negatywny efekt, na podstawie koloru profitu lub czy jest na nim strzałka. Żółta lub niebieska ikona efektu lub strzałka w górę ogólnie oznaczają, że profit jest dla ciebie korzystny. Czerwona ikona lub strzałka w dół oznacza, że efekt jest negatywny, a nie coś, czego chcesz.
Może to być przydatny pomysł, o którym należy pamiętać, gdy zapętlasz zabójców w grze i nie chcesz natychmiast zginąć, gdy zostaniesz trafiony efektem statusu. Będziesz wiedział, że musisz być bardziej ostrożny, jeśli efekt jest czerwony i będziesz wiedział, że nie musisz się martwić, jeśli jest żółty lub niebieski. Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy z Dead By Daylight, zapoznaj się z naszymi innymi przewodnikami.
Dead by Daylight jest już dostępny i można w nie grać na PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X/S, Xbox One, Nintendo Switch, Google Stadia, PC, IOS i Android.