Nie znamy całej historii, która wydarzyła się w Korei, ale sytuacja była na tyle zła, że wpłynęła również na światową branżę gier.
Koreański wydawca gier NCSoft przekazał złe wieści dla firmy, które mają wpływ również na resztę świata.
Jak podaje IGN, spółka przechodzi restrukturyzację na dużą skalę. Będą mieli duże zwolnienia. Stworzą także kilka gier, które są w fazie aktywnego rozwoju. Każda z tych gier będzie miała własne, niezależne studia, spółki zależne NCSoft.
Gematsu poinformowało również, że podjęło decyzję o anulowaniu dwóch gier, wieloosobowej gry akcji Battle Crush i interaktywnej gry filmowej, Projekt M. Tron i wolnośćgra MMO wydana przez Amazon Games i nadchodząca strzelanka MMO Projekt LLLstają się niezależnymi grami i spółkami zależnymi NCSoft.
NCSoft również pozostaje Projekt Gnadchodząca gra taktyczna znana obecnie jako TACTANoraz wciąż niezapowiedziany projekt wykorzystujący technologię modelowej sztucznej inteligencji o kryptonimie NC AI.
Współzałożyciele NCSoft, Taek-Jin Kim i Byung-Moo Park, wyjaśniają, dlaczego powstała firma. Według ich słów jest to wynik działania firmy:
„Działając w taki sposób, że większość siły roboczej i funkcji jest skoncentrowana w centrali, wyniki finansowe w dalszym ciągu się pogarszają i istnieje ryzyko, że staniemy się firmą chronicznie przynoszącą straty”.
Z oświadczeń dyrektorów generalnych wynika również, że obecna sytuacja „poważnie niszczy kreatywność i ducha wyzwań, jaki pierwotnie posiadał NCSoft”.
Ogłoszenia te ukazały się również przed raportem finansowym NCSoft za trzeci kwartał 2024 roku. Nie wiemy więc, jak duży wpływ na tę decyzję miały finanse. Znaleźliśmy ten raport w koreańskim sklepie One Report. W tym raporcie analityk finansowy Lee Ji-eun przewiduje, że przychody NCSoft spadły o 6% rok do roku, a zysk operacyjny spadł o oszałamiające 85%.
W raporcie tym wskazano również, że problemy finansowe NCSoft mają głównie charakter krajowy, a gry w Korei radzą sobie słabo. Jak jednak widzimy, problemy koreańskich wydawców są już na tyle dalekosiężne, że wpływają na światową branżę gier.
Jak już pisaliśmy wcześniej, tendencja, że koreańskie firmy produkujące gry zmierzają na rynek globalny, odzwierciedla problemy na rynku krajowym. Koreański przemysł gier jest głęboki, dojrzały i wart miliony. Jednak nasycenie i wyspiarski charakter ostatecznie zaszkodziły koreańskim twórcom gier i dlatego właśnie szukają oni teraz własnego, przysłowiowego błękitnego oceanu na światowym rynku gier wideo.
Dzięki temu Krafton odniósł prawdopodobnie największy sukces PUBG. Widzieliśmy także innych koreańskich programistów i wydawców, takich jak Shift Up, Nexon i Round 8, którzy odnieśli własne globalne sukcesy.
NCSoft odniósł międzynarodowy sukces we wcześniejszych generacjach, takich jak gry MMO Pochodzenie 2. Dziś ich trwające rozgrywki i przyszłe przedsięwzięcia są w poważnym niebezpieczeństwie. Nie wydaje się, aby odzwierciedlało to większe problemy w koreańskiej branży gier, przynajmniej na razie. Nie mamy też wystarczających informacji, aby ocenić, czy ma to związek z falą zwolnień trwającą w amerykańskiej i europejskiej branży gier wideo.
Życzymy wszystkiego najlepszego pracownikom NCSoft i mamy nadzieję, że ci, którzy odejdą, ponownie znajdą zatrudnienie w branży gier.