Sony naprawdę położyło podwaliny pod wejście gier w chmurze do głównego nurtu, ale nie zostało, aby czerpać z tego korzyści.
Wydaje się, że Sony wykonuje pewne ruchy, które wskazują, że poważnie wkraczają w gry w chmurze. Ale jeśli śledzisz branżę gier od lat, wiesz, że to nie pierwszy raz.
W rzeczywistości Sony ma teraz usługę gier w chmurze. PlayStation Now zostało pierwotnie zbudowane na infrastrukturze Gaikai, firmy zajmującej się strumieniowaniem gier, którą Sony nabyło wraz z OnLive, kiedy obie firmy zawiodły na rynku.
W obecnym kształcie PlayStation Now umożliwia użytkownikom przesyłanie strumieniowe klasycznych gier wideo z bibliotek PlayStation, PlayStation 2, PlayStation Portable, PlayStation 3 i PlayStation 4. Chociaż pierwotnie była to oddzielna usługa, Sony ujednoliciło ją z subskrypcją PlayStation Plus, jako część najwyższego poziomu subskrypcji.
W czasach swojej świetności PlayStation Now mogło być używane na różnych urządzeniach, od samego PlayStation 3, PlayStation Vita i PlayStation TV, po własne telewizory Sony Bravia, odtwarzacze Sony Blu-Ray i telewizory Samsung. PlayStation Now zostało wycofane na wszystkich tych platformach w 2017 roku, ale nadal można z niego korzystać na PlayStation 4 lub PlayStation 5.
I tak przeskakujemy do teraz. Jak donosi Insider Gaming, 22 nowe wakaty na tablicy ogłoszeń Sony wskazują na plany otwarcia zupełnie nowego działu gier w chmurze.
Istnieje również kilka nowych patentów Sony, które odnoszą się do gier w chmurze, a także Mark Cerny, który opracował sprzęt PlayStation 4 i PlayStation 5.
Jest to również zgodne z ostatnimi plotkami, że Sony tworzy nowe urządzenie przenośne oparte na grach w chmurze. Ten handheld ma rzekomo kryptonim Q-Lite i będzie ponownie wykorzystywał części z kontrolera DualSense. Jednak ten handheld Q-Lite będzie prawdopodobnie korzystał z innego rodzaju technologii gier w chmurze, ponieważ ma być przeznaczony wyłącznie do gry zdalnej.
Gra zdalna to funkcja podobna do Steam Link. Możesz przesyłać strumieniowo swoją konsolę PlayStation 4 lub PlayStation 5, grając w grę, korzystając z połączenia internetowego. Drugie urządzenie może faktycznie różnić się od komputera z systemem PC lub MacOS do telefonu z systemem Android lub iOS. Co ważne, nie musisz płacić, aby korzystać z Gry zdalnej.
Wcześniejsze próby Sony, aby uruchomić gry w chmurze, były naprawdę przełomowe, ale być może trochę za wcześnie. Większość konsumentów nie miała wówczas połączenia z Internetem, aby skorzystać z tej funkcji.
Przez lata podejmowali decyzje odzwierciedlające pewne realia biznesowe, ale wyraźnie pozwolili, by ta przewaga wymknęła się Microsoftowi i innym firmom.
Posunięcie to ma również dziwny ton, ponieważ pozycje Sony i Microsoft w przestrzeni gier w chmurze są istotnym tematem w dochodzeniach organów regulacyjnych w sprawie umowy Microsoft – Activision. Oczywiście Sony uważa, że Microsoft ma znaczną przewagę w tym segmencie rynku.
Zgodnie z naturą konkurencji, są teraz zainteresowani ponownym wejściem na ten rynek. Być może lepsze warunki rynkowe i technologia gier w chmurze oznaczają, że tym razem odniosą większy sukces.