Reżyser gry Purple Lamp odpowiada na nasze pytania.
W 2010 roku gracze Nintendo Wii otrzymali fantazyjną grę platformową Disneya o nazwie Epic Mickey. Oglądaliśmy, jak Myszka Miki wyrusza w magiczny świat z kilkoma zapomnianymi postaciami Disneya. To było ekscytujące doświadczenie, które niestety było ograniczone tylko do Nintendo Wii. Na szczęście w tym roku to się zmienia.
Ludzie z Purple Lamp wypuszczają remake gry Disney Epic Mickey: Rebrushed. Co najlepsze, gra trafiła na obecne i poprzednie generacje konsol, a także na PC. Niedawno mieliśmy okazję przeprowadzić wywiad z Jasonem Malletem, Game Directorem w Purple Lamp. Podczas naszego wywiadu Jason był w stanie rzucić nieco więcej światła na to, czego możemy się spodziewać.
Gameranx: Jak opisałbyś Disney Epic Mickey: Rebrushed komuś, kto mógł nie grać w tę grę, kiedy została wydana po raz pierwszy?
Jason Mallett: Disney Epic Mickey: Rebrushed ożywia magię Disneya w żywej platformówce 3D. Jedna z najbardziej kultowych postaci w historii, Myszka Miki, zanurza się w fantastycznym świecie zamieszkanym przez dawno zapomniane postacie. Za pomocą mistycznego magicznego pędzla Myszka Miki ma wyjątkową zdolność wpływania na otaczający go świat za pomocą farby i rozcieńczalnika, pomagając lub przeszkadzając mieszkańcom Wasteland.
Podczas gdy Myszka Miki eksploruje ten dziwny świat, spotyka kultowe postacie, z których najciekawszą jest Oswald the Lucky Rabbit. W opowieści o epickich proporcjach Myszka Miki podróżuje między krainami opartymi na historiach Disneya.
Disney: Epic Mickey został pierwotnie wymyślony przez legendarnego Warrena Spectora, a Purple Lamp tchnęło nowe życie w ten uwielbiany klasyk, z miłością przywracając oryginalną historię za pomocą nowych, zapierających dech w piersiach efektów wizualnych i ulepszonej rozgrywki.
PRZECZYTAJ TAKŻE Diablo 4 otrzymuje ogromną aktualizację
Zależało nam na tym, aby gra o historii była dostępna dla nowego pokolenia.
Gameranx: Ta gra była dostępna wyłącznie na Nintendo Wii, więc czy od samego początku były jakieś przeszkody, o których wiedziałeś, że trzeba je naprawić lub wprowadzić zmiany w projekcie?
Jason Mallett: Przede wszystkim zależało nam na tym, aby gra otrzymała zupełnie nową warstwę farby (gra słów zamierzona…), aby naprawdę wznieść ją na współczesną scenę. Każdy pojedynczy element musiał zostać pieczołowicie przerobiony, od koncepcji 2D po produkcję elementów 3D i animację, cała gra została przebudowana od podstaw w Unreal Engine. Dzięki pomocy zespołu Disney Games byliśmy w stanie całkowicie odświeżyć świat Wasteland, nie tracąc jego czarującej i wyjątkowej estetyki – z odrobiną smaku Purple Lamp dla dobrej miary!
Nie tylko stanęliśmy przed przeszkodą w postaci przetłumaczenia oryginalnych elementów sterowania na konfigurację twin-stick, ale także poziomy były często projektowane wokół innej perspektywy (która była nieco bardziej wyselekcjonowana). W niektórych przypadkach pozycjonowanie lub skala przestrzeni były dostosowywane nie tylko w celu ulepszenia rozgrywki i nagradzania eksploracji, ale także w celu pomocy graczom w poruszaniu się po znanym świecie z nowej perspektywy kamery, na którą mogli wpływać bardziej bezpośrednio.
Gameranx: Czy doświadczeni fani, którzy chcieliby ponownie zanurzyć się w tej klasycznej grze Disneya, powinni spodziewać się nowych treści lub funkcji?
Jason Mallett: Weterani znajdą nowo pomalowany (i rozcieńczony) Wasteland do eksploracji, a piękno przerobionych zasobów da zupełnie nową perspektywę na znany w innym przypadku Wasteland. Podczas poruszania się po ciasnych korytarzach Slalom lub otwartym obszarze Gremlin Village powracający gracze będą mogli doświadczyć świata za pomocą dwóch drążków sterujących w sposób, który wydaje się nostalgiczny, ale nowoczesny.
PRZECZYTAJ TAKŻE Shadow of the Erdtree – 10 NAJLEPSZYCH broni DLC, które musisz znaleźć
Dodano trzy nowe podstawowe umiejętności, które dodatkowo uzupełniają oryginalny zestaw ruchów – Ground Pound dodaje element pionowości do starć z przeciwnikami, Dash pozwala Mickey'emu szybko oddalić się od nadlatujących pocisków, a Sprint daje mu nową prędkość potrzebną do radzenia sobie w każdej sytuacji.
Oprócz tych nowych umiejętności powracający gracze odkryją, że ścieżka krytyczna pozostaje w większości nietknięta, ale jeśli odważą się eksplorować, mogą znaleźć nowe zakamarki z dodatkowymi przedmiotami kolekcjonerskimi do znalezienia. Poziomy projektora mają nowe trasy, interakcje i sekrety do znalezienia. Aby mieć pewność, że gracze nie poczują, że coś tracą – wszystkie poziomy projektora można teraz powtórzyć, wchodząc do kina w Mean Street! Naprawdę chcieliśmy, aby te poziomy błyszczały jak nigdy dotąd, a w tym celu ważne było, aby dać graczom sposób na ponowne odwiedzenie obszarów inspirowanych niektórymi z ich ulubionych klasycznych animacji Disneya!
Jeśli chodzi o kolekcjonerskie korzenie gry, nie tylko dodaliśmy o wiele więcej na całym świecie, ale zespół Purple Lamp również wybrał najlepsze z setek dzieł sztuki koncepcyjnej z projektu i dodał je jako przedmioty kolekcjonerskie na całym świecie. Podczas gdy oryginał miał 50 prac koncepcyjnych do zebrania i obejrzenia w grze, Disney Epic Mickey: Rebrushed ma ponad trzy razy więcej przedmiotów kolekcjonerskich do znalezienia!
Niezależnie od tego, czy grasz w tę grę po raz pierwszy w 2024 roku, czy przeżywasz ją na nowo po zakochaniu się w niej w 2010 roku, różnorodne zakończenia i ukryte możliwości domagają się, aby doświadczyć ich więcej niż raz, a Disney Epic Mickey: Rebrushed jest ku temu idealną okazją!
PRZECZYTAJ TAKŻE Plotka: Co się stanie, jeśli w tym roku nie pojawi się PlayStation 5 Pro?
Gameranx: Czy sterowanie ruchem zostało wyeliminowane, czy możemy się spodziewać go także na Nintendo Switch?
Jason Mallett: Nowoczesne sterowanie ruchem dostępne jest na Nintendo Switch, PlayStation 5 i PlayStation 4!
Gameranx: Jakie były opinie od czasu ogłoszenia? Wygląda na to, że ta gra sprawiłaby, że fani oryginalnej wersji byliby podekscytowani możliwością ponownego grania, a także zupełnie nowe pokolenie graczy?
Jason Mallett: Przyjęcie zapowiedzi gry było fenomenalne! Wszyscy w Purple Lamp oglądali zapowiedź na żywo. Nie mogliśmy powstrzymać przytłaczającego poczucia dumy. Reakcja fanów i nowych, ciekawych graczy była przytłaczająca i naprawdę nie możemy się doczekać, aż wszyscy będą mogli położyć ręce na tym dziele miłości.
Gameranx: Czy możesz nas poinformować, na jakim etapie znajduje się proces rozwoju gry?
Jason Mallett: Z przyjemnością ogłaszamy, że gra uzyskała status złotej! Zespół jest podekscytowany kontynuacją trwającej kampanii promocyjnej i z niecierpliwością oczekuje udostępnienia większej ilości gry w naszych nadchodzących bitach i oczywiście w dniu jej wydania 24 września 2024 r.
Zarówno weterani, jak i nowicjusze zainteresowani grą Disney Epic Mickey: Rebrushed mogą to zrobić już 24 września 2024 r. Po premierze gra będzie dostępna na komputerach PC, konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X i Nintendo Switch.