Phil Spencer rysuje linię na piasku, że dramatyczne oferty, które złożyli w ramach umowy z Activision, nie sygnalizują całkowitej zmiany w branży.
Phil Spencer udzielił nowego wywiadu na kanale Xbox One na YouTube, po raz kolejny przedstawiając argumenty przemawiające za wprowadzeniem Microsoftu Call of Duty na wszystkie platformy. Jednak tym razem uzasadnia również, dlaczego Xbox wciąż chce zachować niektóre wyłączności, takie jak Starfield.
Jak donosi serwis Video Games Chronicle, Phil został zapytany, czy firmy mają plany dot Call of Duty obejmować jakiejkolwiek wyłączności jakiegokolwiek rodzaju. Oto jego odpowiedź:
„Siedzę tu dzisiaj ze świetną grą, która wyszła w ciągu ostatnich kilku tygodni, Dziedzictwo Hogwartu. I tak, istnieje zadanie, które jest dostępne na PlayStation, nie jest dostępne na Xboksie w ramach tego i wiem, że jest to część branży.
To nie jest gra, w którą próbujemy tutaj grać. Tu nie chodzi o skórę na broni. Nie chodzi o określony tryb gry. Ta sama wersja gry będzie dostępna na wszystkich platformach, co tak naprawdę robimy dzisiaj.
Na przykład, jeśli jesteś graczem Minecrafta na PlayStation, nie wydaje mi się, żebyś miał wrażenie, że masz mniejszą wersję Minecrafta lub Minecraft Dungeons or Legends, która wychodzi, gdy jest dostarczana.
Chcemy mieć pewność, że ci gracze będą się dobrze bawić na platformie, na której zdecydują się grać”.
Oczywiście jest to zgodne tylko z przesłaniem, które Microsoft wyraził, jeśli chodzi o ich zamiary Call of Duty na konsolach i PC. Stoi to jednak w wyraźnej sprzeczności z tym, co mówi później.
Prowadzący wywiad wspomina fakt, że Starfield został ogłoszony konsolą wyłącznie dla Xboksa i pyta, jaką gwarancję może dać Microsoft, że tak się nie stanie Call of Duty. To jest odpowiedź Phila na gorącym krześle.
„Nie sądzę, żebym powiedział, że Starfield nie będzie dostępny wyłącznie na Xboksie.
Myślę, że powiedziałem, że będziemy rozpatrywać każdy przypadek z osobna, powiedziałem, że nie wyciągamy gier, które są na innych platformach. Dlatego nadal będziemy wspierać społeczności graczy.
Ponieważ Elder Scrolls Online dokonuje corocznych zrzutów i zawartości, te były na PlayStation. Te były na PC. Te były na Xboksie – niektóre z nich na PC, są dostarczane nieco wcześniej, ale wersje na konsole są wysyłane w tym samym czasie. Zaktualizowaliśmy Fallouta 76 na wszystkich platformach jednocześnie.
Ekskluzywne tytuły w przestrzeni konsoli to część biznesu. Robią to wszyscy posiadacze platform. Są to bity marketingowe dla platformy. I widzimy, że nasi konkurenci mają wiele ekskluzywnych gier.
Tak więc, kiedy uruchamiamy nowe gry, są pewne gry, które zamierzamy stworzyć – ekskluzywność dla nas zawsze będzie trochę trudna, ponieważ wysyłamy wszystko również na PC – ale powiedzmy, wyślij na Xbox i PC oraz dostępne w chmurze.
A niektóre z nich nie będą dostępne na platformach innych konkurentów. Ale w Bethesdzie nie ma żadnego przykładu, jakbyśmy wyciągnęli coś ze społeczności PlayStation, co oni mieli”.
Jak wyjaśnia Phil, uwertury, które oferowali organom regulacyjnym, aby mogli sfinalizować umowę dotyczącą Activision Blizzard King, nie zmieniły całkowicie wszystkiego na rynku gier konsolowych. Ale stanowisko Microsoftu, że największe gry powinny być dostępne na jak największej liczbie platform, nie jest nierealne. W rzeczywistości może to być rozsądny sposób prowadzenia działalności przez te firmy.
Poniżej możesz obejrzeć wywiad z Philem Spencerem na Xbox On.