Ubisoft wydaje się być firmą, która wbrew sobie widzi sukces w branży.
Z nowego raportu Insider Gaming wynika, że Ubisoft w dalszym ciągu boryka się z wieloma wewnętrznymi zawirowaniami.
Chociaż Insider Gaming w rzeczywistości nie porusza tego tematu, uważamy, że jest to niezbędny kontekst, aby przypomnieć czytelnikom o problemach, które pojawią się w 2020 roku. Strona Ubisoftu na Wikipedii dokumentuje falę oskarżeń o niewłaściwe zachowanie seksualne i molestowanie skierowane pod adresem firmy.
Nie będziemy już wracać do tych wszystkich szczegółów, ale poza utratą zaufania pracowników Ubisoftu do kierownictwa, po drodze dowiedzieliśmy się, że firma od dawna stwarza toksyczne środowisko pracy, nawet wśród pracowników, którzy nie doświadczyli niewłaściwego postępowania. Ma to ścisły związek z wieloma szczegółami, o których dzisiaj informuje Insider Gaming.
Problemy związane z niewłaściwym zarządzaniem w firmie są powszechnie znane. Wszyscy mieliśmy już dość pisania o opóźnieniach Ubisoft Singapore Kości czaszkiotaczających je wyzwań pozornie nie do pokonania Poza dobrem i złem 2i straszny restart rozwoju dla Remake Prince of Persia. Nadchodząca darmowa strzelanka firmy Ubisoft XDNiepokorny odnotowuje również ciągłe opóźnienia wynikające z widocznego rozszerzenia zakresu, ale to wskazuje na inny problem w firmie.
CZYTAJ TAKŻE Aplikacja Pokemon TV wyłącza się
Kolejnym stale identyfikowanym problemem firmy jest sposób, w jaki zbyt późno podąża za trendami w grach. Anulowali Ghost Recon: Frontline po tym, jak okazało się, że fani nie byli zgodni z przejściem serii na tryb Battle Royale. Następnie zrezygnowali z Ubisoft Quartz, gdy odkryli, że na rynku już nie ma.
Obecnie wybierają strzelanki ekstrakcyjne na żywo, takie jak Dywizja Heartland, Projekt Far Cry Maverickoraz nadchodzącą oryginalną strzelankę o tematyce II wojny światowej. Aby oddać sprawiedliwość Ubisoftowi, na imprezę na żywo przybyli prawie tak samo późno jak Sony, a żadna z ich strzelanek nie została jeszcze wypuszczona na rynek.
Insider Gaming odkryło jedną szczególnie nielubianą politykę: nakaz powrotu do biura, który powoli wprowadza się we wszystkich swoich studiach na całym świecie. Nakaz nakłada na pracowników obowiązek spędzenia w biurze co najmniej dwóch dni.
Zaczęli wprowadzać tę politykę we wrześniu ubiegłego roku, ale w lutym zasada ta zacznie obowiązywać w dziale Global Publishing. Nie powinniśmy musieć wyjaśniać Wam, czytelnicy, jak nakazy powrotu do pracy zrujnowały życie pracowników, którzy przez całą pandemię przyzwyczaili się do pracy zdalnej.
CZYTAJ TAKŻE Jak smok: nieskończone bogactwo – gdzie znaleźć projekty DIY na wyspie Dondoko
Źródła Insider Gaming uważają jednak, że niepopularne i przynoszące efekt przeciwny do zamierzonego działania kierownictwa odbijają się na ich własnych produktach. Jeśli to prawda, wpływ na gry Ubisoftu jest nieco mieszany.
Na przykład niedawno wydany Prince of Persia: Zaginiona korona to wczesne wydarzenie roku 2024, z wynikiem 88 w serwisie Metacritic. Uważa się, że przy 300 000 równoczesnych graczy zarobił skromne 15 milionów dolarów. Zdecydowanie mogłoby być lepiej, ale może też oznaczać, że przy swojej skromnej skali już osiągnął próg rentowności.
Większym nieporozumieniem jest Awatar: Granice Pandoryktóre powinno odnieść korzyść dzięki skojarzeniu z zbieżną premierą filmu Awatar: Droga Wody. Szacuje się, że przy maksymalnej liczbie 1,9 miliona graczy osiągnięto przychody w wysokości 133 milionów dolarów, czyli znacznie poniżej innych oryginalnych tytułów Ubisoftu. Na przykład, The Division firmy Ubisoft w tygodniu premiery zarobił 330 milionów dolarów.
CZYTAJ TAKŻE Najnowszy zwiastun Alone In The Dark pozwala zajrzeć do rezydencji Derceto
Assassin’s Creed Miraż jest powszechnie postrzegany jako powrót do formy dla serii, a przy 5 milionach graczy zarobił szacunkowo 250 milionów dolarów. Najbliższa przyszłość Ubisoftu to Banici z Gwiezdnych Wojen I Czerwony Assassin’s Creedz których ten ostatni ma zostać zaprezentowany i wydany w tym roku.
Jeśli cały szereg zarzutów jest prawdziwy, obraz, jaki tak naprawdę wyłania się wokół Ubisoftu, przedstawia firmę, która wbrew sobie od dziesięcioleci odnosi sukcesy, a nie taką, która w ostatnich latach zbłądziła. Tak długo, jak uda im się zebrać wystarczająco dużo rzeczy, aby nadal wydawać gry, firma może kontynuować działalność w nieskończoność. Mamy jednak nadzieję, że nadejdzie odpowiedzialność ze względu na ludzi, którzy zostali skrzywdzeni przez tę firmę, ponieważ te dochodzenia i procesy sądowe nadal toczą się w ukryciu.
Powiązany