The Assassin’s Creed franczyza była przedmiotem wielu plotek i licznych przecieków w ostatnich miesiącach. Z Assassin’s Creed Nieskończonośćdo ustawienia Bagdadu teraz potwierdzone Assassin’s Creed Mirageprzecieki wychodzące z Ubisoftu dotyczące Assassin’s Creed IP było mnóstwo, ale dzisiejsza transmisja na żywo Ubisoft Forward była gospodarzem potwierdzenia obu wyżej wymienionych tytułów, ale także kolejnego rozdziału serii, o który fani serii desperacko wzywali Ubisoft od dekady – Assassin’s Creed w końcu wyjechał do Japonii.
Parowanie Assassin’s Creed i Japonia od dawna wydawała się oczywista, ale chociaż Assassin’s Creed spał za kierownicą, inni wkroczyli i wykonali robotę, której nie byli, co doprowadziło do 2020 roku Duch Cuszimy z własnego studia PlayStation, Sucker Punch Productions. Wygląda jednak na to, że ich praca obudziła bestię, a Ubisoft ogłosił dalej Assassin’s Creed: kryptonim Czerwonyjapońska edycja franczyzy z krótkim, ale pięknym teaserem.
„Przeżyj pełną fantazję Shinobi w naszym przyszłym tytule RPG z otwartym światem, którego akcja rozgrywa się podczas Feudalnej Japonii: Assassin’s Creed kryptonim Czerwony” czyta wpisy w mediach społecznościowych Ubisoft ujawniające grę.
Assassin’s Creed: kryptonim Czerwony jest rozwijany przez Assassin’s Creed Odyssey deweloper, Ubisoft Quebec i ma być kolejnym dużym, Assassin’s Creed Walhalla gra z lunetą, w przeciwieństwie do nadchodzącej wersji 2023, Assassin’s Creed Mirage, który jest podobno krótszy i wraca do podstaw franczyzy. Codename Red oznacza również początek tego, co Ubisoft nazwał „trzecim okresem” Assassin’s Creed franczyzowa.
„Daty ogłosimy nieco później, ale chcieliśmy zaznaczyć zmianę technologiczną i pod względem rozgrywki, gdy przechodzimy do w pełni nowej generacji – lub obecnej, jak sądzę, że tak to nazywamy – z PS5 i Xbox Series X” powiedział Assassin’s Creed nadzorca Marc-Alexis Cote w wywiadzie dla Video Games Chronicle.
„Jedną z wielkich rzeczy, do których dążymy, jest posiadanie bardziej dynamicznego świata, świata, który ewoluuje wokół ciebie i chcemy, aby wszystko, co masz na sobie, ewoluowało, gdy przechodzisz przez to środowisko – aby pokazać zużycie – i aby poprawić wierność doznań, które tworzymy, popychając nasze systemy animacji dalej, aby gra była bardziej realistyczna niż kiedykolwiek. Wiele zrobiono na temat wierności graficznej. Ludzie lubią porównywać zrzuty ekranu, ale dla mnie przyszłość branży nie patrzy na te wciąż rendery, ale im bardziej złożone staje się nasze środowisko, tym trudniejsze staje się dla AI… po prostu nie chcesz mieć ładnie wyglądającego drzewa albo kilka różnie wyglądających drzew. Cote kontynuował.
Assassin’s Creed: kryptonim Czerwony nie ma jeszcze okna wydania, ale z Mirage zaplanowano na 2023, można sobie wyobrazić, że nie ma się pojawić najwcześniej w 2024.