Okazuje się, że „wieczny pokój” trwa tylko około 1000 lat. Nina i Ace powracają w sequelu niezależnego hitu 20XX.
Lata 2010 to złoty wiek w kontynuacjach gier wideo „zrób to sam”. Wszyscy, od doświadczonych twórców po niezależnych programistów, od razu zdali sobie sprawę, że jeśli ich ulubiona seria wydaje się być martwa na winorośli, mogą iść dalej i stworzyć własną wersję.
20XX jest prawdopodobnie jednym z najbardziej udanych przykładów. Jeśli to przegapiłeś, 20XX to wymagająca platformówka akcji, która większość inspiracji czerpie z Mega człowiek Xaż do wyglądu gry SNES, ale dodaje grę w trybie współpracy i mechanikę roguelike, w której musisz ukończyć całą grę w jednym życiu.
Według jego twórcy, Chrisa Kinga z Batterystaple Games, 20XX zrobił „lepiej, niż miał do tego prawo”. Oczywiście doprowadziło to do uruchomienia 30XXsequel osadzony tysiąc lat później na Steam Early Access w lutym 2021 roku.
Według Kinga, rozmawiając ze mną ze swojego stoiska na Penny Arcade Expo w Seattle, 20XX pozostawił jemu i jego zespołowi „wiele, co nadal chcieli zrobić”. Kontynuacja ma na celu pchnięcie tego stylu gry dalej niż wcześniej, z większą liczbą bossów, broni, ulepszeń i pełnym przeglądem wizualnym, z nowymi sprite’ami stworzonymi przez Glaubera Kotaki (Ocaleni wampiry, Rogue Legacy 2).
W momencie pisania, 30XX jest w pełni grywalna za pośrednictwem Steam Early Access, ale jej historia jest zasadniczo niewidoczna. Zarówno Nina, jak i Ace powracają i są w pełni grywalne od samego początku, z tymi samymi specjalnościami, które mieli wcześniej; Nina po raz kolejny jest Mega Manem/Rockiem/X z serii, skupiającym się na sile ognia z dużej odległości, podczas gdy Ace jest szybko poruszającą się postacią walczącą w zwarciu/kombinacją, która regeneruje energię, zadając obrażenia.
w odróżnieniu 20XX, od samego początku oferuje dwa tryby gry. Domyślnie gra podobnie jak oryginalna gra, w której masz jedno życie, dzięki któremu możesz przejść całą grę w losowej, generowanej proceduralnie kolejności.
Możesz także zdecydować się na grę w „Mega Mode”. Chociaż nadal otrzymujesz etapy generowane proceduralnie, 30XX wygeneruje dla ciebie jedno ziarno na samym początku gry i będzie się go trzymać przez cały czas. Śmierć po prostu odeśle cię z powrotem do ekranu wyboru poziomu, aby spróbować ponownie, wydając dwie różne waluty, aby stopniowo wzmacniać swoją postać. To o wiele bardziej jak klasyk Mega człowiek doświadczenie, stąd nazwa.
Mówiąc dokładniej, jest to dużo bardziej podobne do późniejszych gier w Mega człowiek X seriale, które jak pamiętasz były ekstremalnie trudne. Chociaż w trybie Mega można przejść przez kilka wyzwań, ponieważ zachowujesz zarobione waluty, jeśli umrzesz lub opuścisz scenę, gra nadal jest zaprojektowana do testowania twojego refleksu, umiejętności i rozpoznawania wzorców.
Każdy boss, którego uda ci się pokonać, ma swoją własną nową broń, która pożytecznie powiększa twoją torbę sztuczek. Na początku gry, kiedy już masz podstawowy miecz lub blaster, jest tak wytrzymały, jak nigdy dotąd, ale stwierdziłem, że krzywa nieco się wygładziła, gdy dostałem Kryształową Falę (niskie obrażenia, ale tymczasowo zamraża wrogów w cegły) i Impuls Negacji (wybuch o bliskim zasięgu 360 stopni, który może trafić wrogów nad lub pod tobą).
Nina może również łączyć broń na ekranie ekwipunku, aby zamienić ją w droższe, ale bardzo szkodliwe super-nuklearne. Zasadniczo każda broń ma swój podstawowy ogień, a następnie ma pasywną zdolność, którą możesz przenieść na inną broń za pomocą menu Fusion.
Na przykład Miażdżąca Pustka to „tylko” grawitacyjna broń nuklearna o krótkim zasięgu, ale może być również wykorzystana do wzmocnienia efektu innej broni. Sam Impuls Negacji jest ledwie na odległość ramienia, ale Impuls Negacji + Miażdżąca Pustka uderza prawie cały ekran, zadając ogromne obrażenia.
Ace, odwrotnie, może nosić każdą broń, którą otrzyma, ale może założyć tylko jedną na raz. Zamiast nowej broni odblokowuje nowe techniki miecza, pokonując bossów i może mieć wszystkie 9 aktywnych jednocześnie. Jest bardziej wszechstronny niż Nina, ale także bardziej skomplikowany w grze.
Jeszcze raz, 30XX zawiera zestaw ulepszeń – krótkoterminowych wzmocnień znajdujących się na każdym etapie, które zapewniają bonus do końca – oraz ulepszeń podstawowych, które są stałymi ulepszeniami. Masz jednak niewielką liczbę punktów podstawowych do wydania na to drugie, co może zapewnić korzyści zmieniające grę: regenerację zdrowia po zabiciu wroga, łatwiejszą regenerację energii, zmiany w twoim podstawowym ataku, takie jak promień w kształcie fali lub zdolność do strzelaj/tnij wrogie pociski z powietrza.
Najnowsza aktualizacja dla 30XX w chwili pisania tego tekstu 0,42 dotyczy dodawania „dziwnych sekretów narracyjnych”, według Kinga, takich jak trudne do znalezienia kapsułki wiedzy rozrzucone po poziomach, które rzucają trochę światła na rzeczywistą historię gry. W wersji 0,42 dodano także kilka nowych postaci, wyzwań, trybów gry i samouczek w grze.
King mówi również, że jego zespół, liczący obecnie do 6 programistów, nie ma planu na kiedy 30XX osiągnie wersję 1.0. Nie jest jednak prawdopodobne, że będzie to ostateczna wersja gry.