Cieszcie się bezstresową zabawą, póki ją macie, ludzie.
The XDNiepokorny zespół wyjaśnił swój system dobierania graczy i podjął jedną ważną decyzję, która może przekonać do niego wszystkich.
Jak wyjaśnili na swoim blogu, w zwykłej grze nie będzie dobierania graczy w oparciu o umiejętności, czyli SBMM. Ich słowami:
„Najważniejszą rzeczą, którą należy wiedzieć, jest to, że w naszej zwykłej playliście nie ma dobierania graczy opartego na umiejętnościach. Wierzymy, że żaden SBMM nie jest najważniejszy dla zapewnienia przyjemnej i zróżnicowanej rozgrywki w dłuższej perspektywie.
Szczerze mówiąc, dobieranie graczy w oparciu o umiejętności oznacza, że każda zwykła gra jest powtarzalna — ciągle powtarzają się mecze, które są tak samo stresujące i dopasowane jak rankingowe.
Wierzymy, że swobodna playlista powinna sprawiać przyjemność i żaden SBMM nie jest na to najlepszym rozwiązaniem. Jeśli chcesz, aby liczyła się każda sekunda rywalizacji, rzuć wyzwanie stylem gry – nasz tryb rankingowy przypadnie Ci do gustu.”
CZYTAJ TAKŻE Nexon ujawnia, że finały przyniosły „niższe niż oczekiwano utrzymanie i przychody”
Jak wyjaśnił również zespół, gra rankingowa nie jest jeszcze gotowa do premiery. Zatem na najbliższą przyszłość XDNiepokorny będzie po prostu grać tylko na co dzień i nie będzie miał żadnego SBMM.
SBMM to drażliwy temat dla fanów strzelanek wieloosobowych. Teoretycznie SBMM powinien umożliwiać graczom znalezienie meczów odpowiednich do poziomu umiejętności każdego gracza. Powinno to oznaczać, że gra nie będzie zbyt trudna dla początkujących i zwykłych graczy.
W praktyce SBMM oznacza, że gracze, którzy traktują grę poważnie, nigdy nie mogą się zrelaksować, grając w nią. Nie mają szansy na popełnianie błędów, z których mogliby się czegoś nauczyć i muszą stale martwić się, że ich ranga spadnie. Są też chwile, gdy wysoko notowani gracze trafiają do drużyn z mniej utalentowanymi graczami i mogą w rezultacie przegrać nie z własnej winy. Oczywiście jest to szczególnie trudniejsze w przypadku graczy e-sportowych.
CZYTAJ TAKŻE Grounded otrzymuje duże poprawki w aktualizacji 1.4.1
Nie wiemy, czy XDNiepokorny naprawdę może utrzymać tę funkcję w nieskończoność, ale przynajmniej przez kilka pierwszych tygodni po jej uruchomieniu, XDNiepokorny będzie strzelanką wieloosobową, o której fani wiedzą, że będzie przyjemna i będzie mogła się nią cieszyć, ponieważ nie będzie żadnych SBMM, którymi musieliby się martwić.
Zespół wyjaśnił także inne kryteria dobierania graczy, zarówno w przypadku gier zwykłych, jak i rankingowych. Szczególnie interesującą opcją jest funkcja, którą nazywają blokadą urządzenia wejściowego. Kiedy dołączysz do swatania, urządzenie, którego używasz, niezależnie od tego, czy jest to kontroler konsoli, czy mysz i klawiatura, zostanie zablokowane. Nie będziesz mógł przełączać kontrolerów, dopóki nie opuścisz lobby.
CZYTAJ TAKŻE Bethesda: Fallout 4 celuje w 4K i 60 klatek na sekundę we wszystkich trybach na Xbox Series X
XDNiepokorny ma funkcję identyfikującą Twój kontroler, AKA, Twoje urządzenie wejściowe, i jest to część kryteriów dobierania graczy. Ale wydaje się, że Ubisoft już oczekuje, że ludzie będą próbować grać na tym systemie, więc mówi im, żeby nawet nie próbowali. Zobaczymy, jak skuteczny jest ten środek w ograniczaniu złego zachowania.
XDNiepokorny ukaże się 21 maja 2024 r. na PlayStation 5, Xbox Series X|S i Windows za pośrednictwem Ubisoft Connect. Gra nie jest dostępna na platformie Steam.
Powiązany