Choć brzmi to ironicznie, może to być najlepszy sposób na uratowanie branży gier wideo przed nią samą.
Sega of America oficjalnie ma swój pierwszy związek.
Jak donosi GamesIndustry.Biz, Sega i Communication Workers of America (CWA) zgodziły się na warunki umowy związkowej. Allied Employees Guild Improving Sega (AEGIS), związek zawodowy Sega, który zorganizował się w ramach CWA i o którym głośno było w ciągu ostatnich kilku miesięcy, ratyfikował swój układ zbiorowy.
Innymi słowy, Sega w końcu uznała ten związek, więc będzie przestrzegać warunków tej umowy, jeśli chodzi o swoich pracowników. To była ciężka walka dla AEGIS, ponieważ zorganizowali i formalnie ogłosili swoje utworzenie już w lipcu.
W listopadzie ubiegłego roku informowaliśmy o twierdzeniach CWA, że Sega groziła swoim pracownikom zwolnieniami, sugerując, że zwolnienia wynikały z działań związków zawodowych. W styczniu tego roku Sega zdecydowała się zwolnić 61 pracowników. Jednak CWA ujawniło, że udało im się uratować miejsca pracy i wywalczyć odprawy dla pracowników tymczasowych. To z pewnością był znak dla firmy Sega, że wezwanie do utworzenia związku zawodowego w ich firmie po prostu nie zniknie.
CZYTAJ TAKŻE Zapowiedź gry Dragon’s Dogma 2 potwierdza, że działa ona na konsolach w 30 klatkach na sekundę
Jak podkreśla AEGIS, jest to pierwsza umowa związku deweloperów w amerykańskiej branży gier wideo. Dzięki zaangażowaniu CWA udało im się wywalczyć wiele ustępstw od firmy Sega.
Koncesje te obejmują:
- Podwyżki płacy zasadniczej dla każdego pracownika w jednostce
- Wystarczy spowodować ochronę przed arbitralną dyscypliną i zwolnieniem
- Ochrona przed zwolnieniami, w tym odprawa
- Uznanie zaangażowania wszystkich pracowników, którzy pracowali nad grą, w tym wczesnych testerów kontroli jakości
- Różne skodyfikowane świadczenia związane z rocznym planem premiowym, planami emerytalnymi, ubezpieczeniem zdrowotnym i nie tylko
- Zobowiązanie kierownictwa do zapewnienia wcześniejszego powiadomienia o wszelkich planowanych zastosowaniach sztucznej inteligencji w miejscu pracy
Ponieważ CWA było również zaangażowane w pomoc Microsoftowi w przejęciu Activision Blizzard King, teraz jest jasne, że CWA będzie w przyszłości częścią branży gier wideo. Jak widać z obu artykułów, CWA nie jest w stanie całkowicie powstrzymać zwolnień w branży gier wideo. Mogą jednak wpływać na ten proces, ograniczając zwolnienia swoich członków i pomagając pracownikom tymczasowym uzyskać odprawy.
CZYTAJ TAKŻE Twórcy Rise of the Ronin chcą, aby następna gra osiągnęła więcej
Na razie nie jest jasne, czy inne firmy produkujące gry wideo będą chciały, aby ich pracownicy tworzyli związki zawodowe. Jak na ironię, związki te mogą rozwiązać wiele bieżących problemów związanych z tworzeniem gier wideo. Jeśli zgodzimy się z panującym poglądem, że tworzenie gier wideo jest niezrównoważone, ponieważ firmy oczekują za dużo pieniędzy i przepracowują swoich twórców, związki zawodowe są już dawno spóźnione. Ograniczenia pracownicze zmuszą firmy produkujące gry i inwestorów do ponownej oceny swoich projektów, ustalenia rozsądnych celów i ograniczeń projektów.
W obecnym kształcie branża gier wideo zarabia więcej niż przemysł filmowy i muzyczny. Jeśli jednak ta branża ma stać się zrównoważona, musi określić wszystkie te rzeczy, które umożliwią programistom tworzenie gier wideo przez całą karierę.