Powinniśmy spodziewać się, że Microsoft ujawni pełny zakres redukcji etatów w swoich oddziałach w ciągu najbliższych kilku dni.
Potwierdzono, że zwolnienia Microsoftu dotknęły ich studia gier.
Konkretnie, dotyczy to Bethesda Game Studios, 343 Industries i The Coalition.
Wymieniliśmy wiele studiów należących do Microsoftu, kiedy po raz pierwszy informowaliśmy o wczorajszych wiadomościach. Chociaż możliwe, że dotyczy to również niektórych osób w tych innych studiach, Microsoft mógł wyróżnić je ze względu na ich rozmiar.
Należy zauważyć, że Bethesda Game Studios jest studiem odpowiedzialnym za tworzenie gier Bethesda dla jednego gracza. Bethesda Softworks jest wydawcą w ramach firmy, a Zenimax Online Studios jest osobnym studiem odpowiedzialnym za tworzenie gier Bethesda dla wielu graczy online, w tym najnowszej wersji, Fallout 76. Wszystkie te studia należą do firmy macierzystej Zenimax Media Inc, jako a także id Software, Arkane Studios. MachineGames i Tango Gameworks. Chociaż Zenimax zachował swoją niezależną strukturę, ma Microsoft i Xbox Game Studios jako organizacje macierzyste.
343 Industries to studio nadzorujące serię Halo, które miało bezpośredni udział w remasterach oryginalnych gier Halo, a także Halo Infinite. Te zwolnienia były szczególnie celem tych zwolnień, przy czym szczególnie ucierpiała strona odpowiedzialna za gry dla jednego gracza.
Microsoft stwierdził wczoraj w swoim zgłoszeniu do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, że te zwolnienia mają miejsce „w odpowiedzi na warunki makroekonomiczne i zmieniające się priorytety klientów”.
W e-mailu do pracowników dyrektor generalny Microsoft Satya Nadella powiedział:
„Będziemy nadal inwestować w obszary strategiczne dla naszej przyszłości, co oznacza, że alokujemy zarówno nasz kapitał, jak i talenty w obszarach sekularnego wzrostu i długoterminowej konkurencyjności firmy, jednocześnie wycofując się z innych obszarów. Oto rodzaje trudnych wyborów, których dokonaliśmy w ciągu naszej 47-letniej historii, aby pozostać konsekwentną firmą w tej branży, która nie wybacza każdemu, kto nie dostosowuje się do zmian platformy. W związku z tym w drugim kwartale pobieramy opłatę w wysokości 1,2 miliarda USD związaną z kosztami odpraw, zmianami w naszym portfolio sprzętu i kosztami konsolidacji dzierżawy, ponieważ zwiększamy gęstość w naszych obszarach roboczych”.
Inne działy, które już zostały wymienione jako objęte zwolnieniami, obejmują dział Hololens i szerzej stanowiska inżynieryjne.
Chociaż Hololens faktycznie nadal jest aktywny w metaverse, uważa się, że nie jest tak istotny dla gier, jak konkurenci w przestrzeni VR, która sama w sobie jest niszą. Microsoft sprzedawał również Hololens armii amerykańskiej, ale krążą plotki, że niedawno anulowali zamówienie na więcej jednostek.
Będzie to dopiero początek zapowiedzianych zwolnień, ponieważ firma ujawni pełny zakres w swoich oddziałach w nadchodzących dniach. Biorąc pod uwagę, że Microsoft wspomniał o inżynierii, może to mieć wpływ na ich działy sprzętu. Obejmuje to dział sprzętu Xbox, urządzenia Surface i akcesoria do komputerów PC.
Źródło: Kronika gier wideo, The Verge